Serwisy partnerskie:
Close icon
Serwisy partnerskie

Generowanie pliku hex w Arduino

Article Image
W dzisiejszym poście opisuję jak uzyskać plik hex z Arduino.
1. Praktyczny Kurs Arduino - przewodnik po artykułach składających się na kurs 2. Czym jest Arduino? 3. Porównanie Arduino z Raspberry Pi 4. Instalacja sterownika Arduino w systemie Windows 5. Generowanie pliku hex w Arduino 6. Jak wgrać bootloader w Atmega328? 7. Rozpoczęcie pracy z oprogramowaniem Arduino 8. Rozpoczęcie programowania w Arduino 9. Programowe resetowanie Arduino 10. Wprowadzenie do Arduino UNO 11. Wprowadzenie do Arduino NANO 12. Wprowadzenie do Arduino Pro Mini 13. Wprowadzenie do Arduino Mega 2560 14. Wprowadzenie do Arduino Due 15. Wprowadzenie do Arduino Lilypad 16. Wprowadzenie do ATmega328 17. Biblioteka Arduino dla Proteusa 18. Projekt płytki drukowanej Arduino UNO dla Proteus ARES 19. Biblioteka Arduino Lilypad dla Proteusa 20. Odczyt z portu szeregowego Arduino 21. Projektowanie układów LCD z Arduino 22. Łączenie klawiatury z Arduino 23. Wartość ADC na LCD przy użyciu Arduino 24. Symulacja czujnika ultradźwiękowego w Proteusie 25. Połączenie czujnika ultradźwiękowego z Arduino 26. Wiele czujników ultradźwiękowych z Arduino 27. Czujnik temperatury 18B20 z Arduino 28. Jak używać 18B20 w Proteus ISIS? 29. Łączenie LM35 z Arduino w Proteusie 30. Współpraca siedmiosegmentowego wyświetlacza z Arduino w Proteusie 31. Łączenie czujnika PIR z Arduino 32. Współpraca czujnika płomienia z Arduino 33. Interfejs NRF24L01 z Arduino 34. NRF24L01+ i Arduino - Response Timed Out 35. Połączenie RFID RC522 z Arduino 36. Komunikacja Bluetooth z Arduino przy użyciu HC05 37. Sterowanie serwomotorem za pomocą Arduino w Proteusie 38. Projekt sterowania sygnalizacją świetlną przy użyciu Arduino 39. Przewijanie tekstu na matrycy LED 8×8 z użyciem Arduino 40. Inteligentny system oszczędzania energii 41. Komunikacja USB pomiędzy Androidem i Arduino 42. Automatyka domowa z użyciem XBee i Arduino 43. Domowy system bezpieczeństwa oparty na GSM 44. Wysyłanie SMS-ów za pomocą Arduino UNO i SIM900 45. Odbieranie SMS-ów za pomocą komend AT przy użyciu Arduino 46. Projekt rozpoznawania głosu przy użyciu EasyVR Shield 47. Rozpoczęcie pracy z programem EasyVR Commander 48. Połączenie EasyVR z Arduino UNO 49. Błąd szkolenia - niepowodzenie rozpoznawania w EasyVR 50. Połączenie XBee z komputerem 51. Wprowadzenie do modułu XBee 52. Interfejs XBee z Arduino 53. Rozpoczęcie pracy z kamerą Pixy 54. Jak zainstalować oprogramowanie kamery Pixy - PixyMon 55. Aktualizacja firmware kamery Pixy do najnowszej wersji 56. Jak wytrenować kamerę Pixy za pomocą komputera 57. Sterowanie kierunkiem obrotu silnika prądu stałego za pomocą Arduino 58. Sterowanie prędkością obrotów silnika prądu stałego za pomocą Arduino 59. Sterowanie kierunkiem obrotu silnika krokowego za pomocą Arduino 60. Sterowanie prędkością obrotów silnika krokowego za pomocą Arduino 61. Pobieranie danych z serwera internetowego za pomocą Arduino Wi-Fi 62. Wprowadzenie do Arduino YUN 63. Dostęp do serwera Linux Arduino YUN za pomocą Putty
Rozwiń cały spis treści Zwiń spis treści

Witajcie przyjaciele, mam nadzieję, że wszyscy macie się dobrze. Jeśli pracowałeś na mikrokontrolerach PIC lub Atmel, itp. to widziałeś, że zawsze dostajesz pliki hex z ich kompilatorów i potem wypalasz ten plik w odpowiednim mikrokontrolerze używając programatora lub wypalarki. 

W płytkach Arduino, po prostu podłączasz je do komputera i naciskasz przycisk Upload, a kod zostaje automatycznie wgrany na płytkę. Nie tworzy to żadnego pliku hex. Pojawia się pytanie, po co nam plik hex, skoro możemy wgrać kod bez niego? Odpowiedź na to pytanie jest taka, że jest wiele przypadków, kiedy plik hex jest potrzebny. Na przykład, zamiast używać płytki Arduino chcemy użyć mikrokontrolera ATmega328 lub Attiny. Wówczas, najprostszym sposobem jest napisanie kodu w Arduino, a następnie pobranie jego pliku hex i wgranie go do innego mikrokontrolera, co bardzo ułatwia zadanie. Innym przykładem jest symulacja Proteus. Kiedy chcesz symulować swoją płytkę Arduino w programie Proteus to musisz posiadać plik hex. Jeszcze innym przypadkiem jest freelancing. Kiedy pracujesz nad jakimś projektem jako freelancer, to istnieje wiele przypadków, kiedy nie chcesz wysyłać swojego kodu do klienta. Zamiast tego możesz wysłać plik hex, co pozwala przetestować i zweryfikować kod. 

Wideo, w którym pokazałem, jak uzyskać plik hex z Arduino znajduje się na końcu artykułu. Mam nadzieję, że to pomoże.

Jak uzyskać plik hex z Arduino?

Po pierwsze, otwórz oprogramowanie Arduino, napisz swój kod i przetestuj go.

Uwaga: Jeśli nie kupiłeś jeszcze swojego Arduino UNO, to możesz go kupić z tego niezawodnego źródła.

Wykaz elementów
Ilość
Symbol
Nazwa/opis/gdzie kupić

Kiedy już potwierdzisz, że Twój kod jest gotowy i chcesz wygenerować plik hex, kliknij na opcję File w powyższym menu, a następnie Preferences jak pokazano na poniższym rysunku:

Na powyższym rysunku użyłem prostego przykładu migania i wygeneruję dla niego plik hex.

Gdy klikniesz w Preferencje, pojawi się kolejne okno.

W nowym oknie należy zaznaczyć opcję kompilacji, jak pokazano na poniższym rysunku:

Po jej zaznaczeniu, kliknij na przycisk OK i okno zostanie zamknięte.

Uwaga: Zaznaczając tę opcję zezwalasz programowi Arduino na pokazywanie dodatkowych komunikatów w panelu wyjściowym obecnym na końcu programu Arduino.

Można zaznaczyć również opcję wgrywania kodu.

Po kliknięciu OK kod zostanie skompilowany i wyświetlą się komunikaty, jak pokazano poniżej:

Ostatnia zaznaczona linia to ścieżka do pliku hex, którym w naszym przypadku jest: C:\Users\zain\AppData\Local\Temp\build7243111610766241365.tmp/Blink.cpp.hex

Podczas czynności wgrywania kodu do płytki Arduino, oprogramowanie Arduino tworzy plik hex w folderze tymczasowym i po wgraniu kodu usuwa go.

To wszystko na dziś. Myślę, że był to dość łatwy tutorial, ale jeśli masz pytania to napisz w komentarzach. Do następnego tutoriala!

Wideo

Artykuł How to Get Hex File From Arduino opracowano w wersji polskiej na podstawie współpracy z portalem www.theengineeringprojects.com.

1. Praktyczny Kurs Arduino - przewodnik po artykułach składających się na kurs 2. Czym jest Arduino? 3. Porównanie Arduino z Raspberry Pi 4. Instalacja sterownika Arduino w systemie Windows 5. Generowanie pliku hex w Arduino 6. Jak wgrać bootloader w Atmega328? 7. Rozpoczęcie pracy z oprogramowaniem Arduino 8. Rozpoczęcie programowania w Arduino 9. Programowe resetowanie Arduino 10. Wprowadzenie do Arduino UNO 11. Wprowadzenie do Arduino NANO 12. Wprowadzenie do Arduino Pro Mini 13. Wprowadzenie do Arduino Mega 2560 14. Wprowadzenie do Arduino Due 15. Wprowadzenie do Arduino Lilypad 16. Wprowadzenie do ATmega328 17. Biblioteka Arduino dla Proteusa 18. Projekt płytki drukowanej Arduino UNO dla Proteus ARES 19. Biblioteka Arduino Lilypad dla Proteusa 20. Odczyt z portu szeregowego Arduino 21. Projektowanie układów LCD z Arduino 22. Łączenie klawiatury z Arduino 23. Wartość ADC na LCD przy użyciu Arduino 24. Symulacja czujnika ultradźwiękowego w Proteusie 25. Połączenie czujnika ultradźwiękowego z Arduino 26. Wiele czujników ultradźwiękowych z Arduino 27. Czujnik temperatury 18B20 z Arduino 28. Jak używać 18B20 w Proteus ISIS? 29. Łączenie LM35 z Arduino w Proteusie 30. Współpraca siedmiosegmentowego wyświetlacza z Arduino w Proteusie 31. Łączenie czujnika PIR z Arduino 32. Współpraca czujnika płomienia z Arduino 33. Interfejs NRF24L01 z Arduino 34. NRF24L01+ i Arduino - Response Timed Out 35. Połączenie RFID RC522 z Arduino 36. Komunikacja Bluetooth z Arduino przy użyciu HC05 37. Sterowanie serwomotorem za pomocą Arduino w Proteusie 38. Projekt sterowania sygnalizacją świetlną przy użyciu Arduino 39. Przewijanie tekstu na matrycy LED 8×8 z użyciem Arduino 40. Inteligentny system oszczędzania energii 41. Komunikacja USB pomiędzy Androidem i Arduino 42. Automatyka domowa z użyciem XBee i Arduino 43. Domowy system bezpieczeństwa oparty na GSM 44. Wysyłanie SMS-ów za pomocą Arduino UNO i SIM900 45. Odbieranie SMS-ów za pomocą komend AT przy użyciu Arduino 46. Projekt rozpoznawania głosu przy użyciu EasyVR Shield 47. Rozpoczęcie pracy z programem EasyVR Commander 48. Połączenie EasyVR z Arduino UNO 49. Błąd szkolenia - niepowodzenie rozpoznawania w EasyVR 50. Połączenie XBee z komputerem 51. Wprowadzenie do modułu XBee 52. Interfejs XBee z Arduino 53. Rozpoczęcie pracy z kamerą Pixy 54. Jak zainstalować oprogramowanie kamery Pixy - PixyMon 55. Aktualizacja firmware kamery Pixy do najnowszej wersji 56. Jak wytrenować kamerę Pixy za pomocą komputera 57. Sterowanie kierunkiem obrotu silnika prądu stałego za pomocą Arduino 58. Sterowanie prędkością obrotów silnika prądu stałego za pomocą Arduino 59. Sterowanie kierunkiem obrotu silnika krokowego za pomocą Arduino 60. Sterowanie prędkością obrotów silnika krokowego za pomocą Arduino 61. Pobieranie danych z serwera internetowego za pomocą Arduino Wi-Fi 62. Wprowadzenie do Arduino YUN 63. Dostęp do serwera Linux Arduino YUN za pomocą Putty
Rozwiń cały spis treści Zwiń spis treści
Firma:
Tematyka materiału: Symulator Arduino, Symulacja w Proteus
AUTOR
Źródło
www.theengineeringprojects.com
Udostępnij
Zobacz wszystkie quizy
Quiz weekendowy
Edukacja
1/10 Jak działa rezystor LDR?
Oceń najnowsze wydanie EdW
Wypełnij ankietę i odbierz prezent
UK Logo
Elektronika dla Wszystkich
Zapisując się na nasz newsletter możesz otrzymać GRATIS
najnowsze e-wydanie magazynu "Elektronika dla Wszystkich"