Jeżeli masz klawiaturę matrycową 4×4, dołącz ją do płytki Arduino według rysunku 16 i fotografii okładkowej. Niestety potrzeba do tego aż ośmiu pinów, które musisz wskazać, jak pokazuje szkic 11, gdzie widać też, że klawiaturę matrycową można dołączyć do dowolnych pinów Arduino.
Ja skompilowałem tak zmodyfikowany szkic MD_UISwitch_Example.ino z jedynką w linii:
#define TEST_MATRIX_4b4 1
Po otwarciu na komputerze Monitora portu szergowego (Ctrl+Shift+M) możemy testować reakcje poszczególnych klawiszy. Jak wskazuje szkic 11, definiujemy tablicę znaków o nazwie kt, w której zawarte są oznaczenia klawiszy: cyfry, litery A, B, C, D oraz symbole * i #. Dlatego naciśniecie klawisza powoduje zwrócenie i wyświetlenie na ekranie znaku z tego klawisza. A konkretnie znaku ASCII i jego numeru w kodzie szesnastkowym.
Szkic 11
(...) #if TEST_MATRIX_4b4
#define TITLE "Matrix 4x4"
uint8_t rowPins[] = { 9, 8, 7, ...