Dwukierunkowy sterownik mostkowy (H bridge) można zrealizować według idei z rysunku 2.
Niestety, sterowniki mostkowe budzą szereg wątpliwości. Nic dziwnego, już schemat zastępczy silnika wskazuje, że sterowanie nie jest takie proste. Ale wątpliwości po części wynikają też z faktu, że dwa takie sterowniki mostkowe H bardzo często stosowane są do napędzania silników krokowych, a dla nowoczesnych silników BLDC potrzebne są mostki nie z czterema, tylko z sześcioma kluczami. Wtedy trzeba koniecznie uwzględnić dodatkowe okoliczności i właściwości. I właśnie opisy mostków związane z silnikami krokowymi i BLDC straszą nie tylko początkujących. W przypadku klasycznych silników komutatorowych DC z magnesami trwałymi (PMDC) licznymi dodatkowymi informacjami po prostu nie trzeba się przejmować. Trzeba jednak dokładniej rozumieć sposób pracy mostka i wyjaśnić przynajmniej główne wątpliwości.