Obecnie największe zainteresowanie elektroników budzą małe kolorowe wyświetlacze i ekrany dotykowe. Budzą zainteresowanie, ale też liczne pytania, wątpliwości i obawy. Nic dziwnego, sytuacja rynkowa szybko się zmienia, dostępne są liczne mniejsze i większe wyświetlacze o różnych właściwościach i co ważne, mające różne, często niezbyt wygodne do wykorzystania interfejsy. W niniejszym kilkuczęściowym artykule przedstawione są różne aspekty zagadnienia, które osobom zainteresowanym rozjaśnią obraz sytuacji i pomogą praktycznie wykorzystać różne wyświetlacze i ekrany.
Aspekty programowe wyświetlaczy graficznych (Arduino)
W zasadzie programowa obsługa wyświetlaczy graficznych okazuje się zaskakująco prosta, a to dzięki gotowym bibliotekom, o których jeszcze będziemy mówić. Jednak i jakość bibliotek, i niezbyt duża szybkość transferu owocują przykrymi niespodziankami, na które trzeba się od początku przygotować. Już wcześniej mówiliśmy, że korzystnie jest, gdy moduł wyświetlacza zawiera...