Serwisy partnerskie:
Close icon
Serwisy partnerskie

Wokół Arduino: wyświetlacze graficzne cz.7 - aspekty programowe, przetwarzanie danych, tworzenie obrazu

We wcześniejszych odcinkach omawialiśmy podstawowe zagadnienia sprzętowe. Okazało się, że podstawowe zasady budowy i podłączenia są podobne dla wielu modułów wyświetlaczy. Aby wykorzystać gotowy moduł wyświetlacza, wystarczy za pomocą jednego z popularnych interfejsów wysłać do niego informacje, co ma zostać wyświetlone na ekranie. A to już okazuje się mniej oczywiste!
Article Image
Obecnie największe zainteresowanie elektroników budzą małe kolorowe wyświetlacze i ekrany dotykowe. Budzą zainteresowanie, ale też liczne pytania, wątpliwości i obawy. Nic dziwnego, sytuacja rynkowa szybko się zmienia, dostępne są liczne mniejsze i większe wyświetlacze o różnych właściwościach i co ważne, mające różne, często niezbyt wygodne do wykorzystania interfejsy. W niniejszym kilkuczęściowym artykule przedstawione są różne aspekty zagadnienia, które osobom zainteresowanym rozjaśnią obraz sytuacji i pomogą praktycznie wykorzystać różne wyświetlacze i ekrany.

Aspekty programowe wyświetlaczy graficznych (Arduino)

W zasadzie programowa obsługa wyświetlaczy graficznych okazuje się zaskakująco prosta, a to dzięki gotowym bibliotekom, o których jeszcze będziemy mówić. Jednak i jakość bibliotek, i niezbyt duża szybkość transferu owocują przykrymi niespodziankami, na które trzeba się od początku przygotować. Już wcześniej mówiliśmy, że korzystnie jest, gdy moduł wyświetlacza zawiera...

Aby pobrać e-wydanie zawierające ten artykuł wykup prenumeratę
Kup teraz
Tematyka materiału: wyświetlacze graficzne, interfejsy, ekrany dotykowe
AUTOR
Źródło
Elektronika dla Wszystkich wrzesień 2020
Udostępnij
UK Logo
Elektronika dla Wszystkich
Zapisując się na nasz newsletter możesz otrzymać GRATIS
najnowsze e-wydanie magazynu "Elektronika dla Wszystkich"