- Napięcie zasilania: 8…15 V DC.
- Maksymalny prąd obciążenia (z napięcia +12 V): 10 mA.
- Prąd podtrzymania zegara RTC (z napięcia BATT): 1 mA.
- Maksymalny prąd podświetlenia (z napięcia ILL+): 75 mA.
- Dokładność pomiaru temperatury: 1°C.
- Zakres pomiarowy temperatury zewnętrznej: -30…35°C.
- Zakres pomiarowy prędkości pojazdu: 0…255 km/godz.
- Zakres pomiarowy chwilowego zużycia paliwa: 0…99,9 l/100 km.
- Zakres pomiarowy średniego zużycia paliwa: 0…25,5 l/100 km.
- Zakres pomiarowy paliwa dostępnego w baku: 0…99,9 l.
- Zakres pomiarowy przejechanej odległości: 0…9999 km.
- Zakres pomiarowy dystansu do przejechania na dostępnym paliwie: 0…999 km.
- Zakresy regulacji parametrów konfiguracyjnych:
- Stałe wtryskiwaczy: 1…999 ml/min.
- Stała przetwornika drogi: 1…99 impulsów/obrót.
- Obwód opony: 50…255 cm.
- Liczba cylindrów: 2…8.
- Pojemności baków: 25…99 l.
- Przesunięcie belek informacyjnych: 0÷9 pikseli.
Schemat montażowy komputera samochodowego multiTID pokazano na rysunku 8, opublikowanym w poprzedniej części artykułu w EP 1/2017. Zaprojektowano zwarty, dwustronny obwód drukowany, złożony w głównej mierze z elementów przeznaczonych do montażu powierzchniowego. Co bardzo ważne w wypadku pracy w środowisku o potencjalnie dużym poziomie zaburzeń, jakim bez wątpienia jest instalacja samochodowa, zadbano o odpowiednie prowadzenie masy i sygnałów krytycznych.
Z uwagi na fakt, że moduł wyświetlacza TFT jest dołączony do płytki z użyciem gniazda ZIF o gęstym rastrze (45 wyprowadzeń co 0,5 mm), montaż rozpoczynamy od przylutowania tego gniazda. Należy przy tym posłużyć się cyną z odpowiednią ilością topnika oraz cienką plecionką, która umożliwi usunięcie nadmiaru cyny. Jakość tak wykonanego połączenia sprawdzamy pod lupą oraz kontrolujemy zwarcia multimetrem. Wspomniana kontrola będzie znacznie łatwiejsza, jeśli zmontowana płytkę sterownika przemyjemy alkoholem izopropylowym w celu wypłukania nadmiaru kalafonii.
Następnie lutujemy mikrokontroler, pozostałe elementy półprzewodnikowe SMD, elementy bierne, a na samym końcu wszystkie elementy przeznaczone do montażu przewlekanego. Ostatnimi podzespołami, które należy wlutować po stronie wyprowadzeń (BOTTOM), są gniazda podłączeniowe: TID_CON (najlepiej oryginalne, wylutowane z wyświetlacza TID), Pb, LPG. Na samym końcu przyłączamy taśmę wyświetlacza TFT do złącza ZIF, dbając o odpowiednie zablokowanie zatrzasków złącza, natomiast sam panel TFT przyklejamy do płytki sterownika, korzystając z 4 dystansów o wysokości równej wysokości najwyższego elementu montowanego po stronie TOP oraz dwustronnej taśmy klejącej. Na fotografii 9 pokazano wygląd zmontowanego komputera multiTID bez wyświetlacza TFT.