- Napięcie zasilania: 8…15 V DC.
- Maksymalny prąd obciążenia (z napięcia +12 V): 10 mA.
- Prąd podtrzymania zegara RTC (z napięcia BATT): 1 mA.
- Maksymalny prąd podświetlenia (z napięcia ILL+): 75 mA.
- Dokładność pomiaru temperatury: 1°C.
- Zakres pomiarowy temperatury zewnętrznej: -30…35°C.
- Zakres pomiarowy prędkości pojazdu: 0…255 km/godz.
- Zakres pomiarowy chwilowego zużycia paliwa: 0…99,9 l/100 km.
- Zakres pomiarowy średniego zużycia paliwa: 0…25,5 l/100 km.
- Zakres pomiarowy paliwa dostępnego w baku: 0…99,9 l.
- Zakres pomiarowy przejechanej odległości: 0…9999 km.
- Zakres pomiarowy dystansu do przejechania na dostępnym paliwie: 0…999 km.
- Zakresy regulacji parametrów konfiguracyjnych:
- Stałe wtryskiwaczy: 1…999 ml/min.
- Stała przetwornika drogi: 1…99 impulsów/obrót.
- Obwód opony: 50…255 cm.
- Liczba cylindrów: 2…8.
- Pojemności baków: 25…99 l.
- Przesunięcie belek informacyjnych: 0÷9 pikseli.
Oto lista funkcji, w które jest wyposażony komputer pokładowy multiTID:
- Pełna funkcjonalność typowego, samochodowego komputera pokładowego.
- Możliwość emulacji wyświetlacza TID montowanego w pojazdach marki Opel (8- i 10-znakowego), a więc możliwość obsługi komunikatów wysyłanych przez oryginalne radioodbiorniki.
- "Obsługa" dwóch rodzajów paliwa (Pb/LPG),
- Czytelny, intuicyjny, graficzny interfejs użytkownika wzorowany na najnowszych rozwiązaniach z segmentu Premium.
- Możliwość regulacji jasności podświetlenia wyświetlacza graficznego zgodnie z ustawieniem jasności podświetlenia zegarów pojazdu.
- Łatwość instalacji uzyskana poprzez zastosowanie oryginalnego złącza połączeniowego wyświetlacza TID (oraz złącz dodatkowych dla funkcji spalania).
- Ponadto, postawiłem dość wysokie wymagania dotyczące funkcjonalności komputera pokładowego, którego zdecydowałem się wyposażyć w następujące funkcje:
- Pokazywanie temperatury na zewnątrz pojazdu (z zastosowaniem czujnika montowanego w pojazdach marki Opel) oraz ostrzeżenia o śliskiej nawierzchni (dla temperatury zewnętrznej niższej, niż 5°C).
- Pokazywanie chwilowej prędkości pojazdu (w km/godz.).
- Pokazywanie średniej prędkości pojazdu na przejechanym odcinku drogi (w km/godz.),
- Pokazywanie maksymalnej prędkości pojazdu na przejechanym odcinku drogi (w km/godz.),
- Pokazywanie chwilowego zużycia paliwa (w l/godz. dla prędkości ≤5 km/godz. oraz l/100 km dla pozostałych prędkości) dla obu rodzajów paliwa.
- Pokazywanie średniego zużycia paliwa (w l/100 km) dla obu rodzajów paliwa.
- Pokazywanie paliwa pozostającego w baku pojazdu (w l, jak i graficznie - bargraf) dla obu rodzajów paliwa.
- Pokazywanie przewidywanego zasięgu pojazdu na paliwie pozostającym w baku pojazdu (w km) dla obu rodzajów paliwa.
- Pokazywanie przejechanego dystansu od ostatniego kasowania (w km).
- Pokazywanie aktualnego czasu i daty (z zastosowaniem mechanizmu podtrzymania zasilania).
- Pokazywanie statystyk spalania na każde przejechane 10 km/1 km (dla ostatnio przejechanych 150 i 15 km) dla obu rodzajów paliwa.
- Automatyczna detekcja bieżącego rodzaju paliwa.
Jak widać, cel jest dość ambitny, jednak doświadczenia zdobyte przy konstruowaniu poprzednich urządzeń upraszczają znacząco proces jego implementacji. Zanim jednak przejdziemy do opisu samego urządzenia warto przybliżyć nieco temat pokładowego wyświetlacza TID, gdyż możliwość jego emulacji jest jedną z głównych zalet i zarazem unikalnych cech urządzenia multiTID, bo umożliwia współpracę sterownika z oryginalnymi radioodbiornikami dedykowanymi do pojazdów spod znaku Opla. Co więcej, sterownik nasz obsługuje wszystkie rodzaje radioodbiorników montowanych przez tego producenta, które to wyposażono w magistralę sterującą z sygnałami SDA/SCL/MRQ i może emulować wyświetlacze TID z 8-znakową i 10-znakową organizacją pola tekstowego, a więc wyświetlacze pokładowe montowane w takich modelach jak Astra F, Corsa B, Combo, Astra G, Corsa C, Meriva, Movano, Omega B, Vectra B, Tigra. Wyjątkiem są nowsze pojazdy wyposażone w wyświetlacz pokładowy obsługujący magistralę CAN. Ta cecha naszego sterownika czyni go wyjątkowo atrakcyjnym, z punktu widzenia użytkownika pojazdu tej marki i co warto podkreślić, nie znajduje odpowiednika ani w konstrukcjach amatorskich, ani też na rynku komercyjnym.