Generalna wskazówka jest taka: warto wykorzystywać (modyfikować, kopiować) całe elementy lub ich fragmenty z istniejących plików .asy. Ale oczywiście można też tworzyć symbole elementów od zera.
Spróbujmy stworzyć symbol przycisku. Z menu wybieramy: File – NewSymbol. Na ekranie mamy siatkę oraz „krzyżyk z kółkiem”, który jest dla tego elementu punktem zerowym, punktem odniesienia. Możemy rysować...
Tylko w jakiej skali?
No właśnie, znów jest kłopot ze skalą, ale możemy na wcześniejszych rysunkach sprawdzić, że „długość rezystora” to pięć oczek siatki (czyli 80 jednostek), a kondensatorów: cztery oczka (czyli 64 jednostki). Rozsądne jest, by przycisk miał podobną wielkość jak rezystor.
Za pomocą klawiszy L (linia) i C (kółko – circle) możemy określić wygląd elementu. Do rysowania kółek (elips) trzeba się przyzwyczaić, a po narysowaniu można dowolnie zmienić kształt za pomocą F8, chwytając za czerwone kółeczka.
Podobnie jest z rysowaniem łuków – fragmentów okręgu (klawisz A): dwa...