- Sterowanie dwoma niezależnymi przekaźnikami pełniącymi funkcję elementów wykonawczych.
- Każdy z przekaźników można włączyć, wyłączyć lub załączyć na czas od 1 sekundy do 1 minuty.
- Zdalne sterowanie za pomocą krótkich komend przesyłanych przez Bluetooth.
- Do wysyłania komend można użyć dowolnego urządzenia z interfejsem Bluetooth.
- Moduł HC-05.
- Zasilanie napięciem stałym z zakresu 5…12 V.
- Pobór prądu do 170 mA przy napięciu zasilającym 5 V.
Komendy sterujące, wysyłane np. z programu uruchomionego na smartfonie, odbierane są przez moduł Bluetooth MOD1 (HC-05). Moduł jest dołączony do linii RxD i TxD interfejsu UART2 mikrokontrolera IC1 (STM32F103C8). Poprzez port UART2 kontroler odczytuje rozkazy odebrane przez moduł MOD1 oraz wysyła potwierdzenia. W pamięci EEPROM układu IC3 pamiętane są takie nastawy, jak nazwa własna przełącznika wyświetlana na smartfonie i czasy załączenia każdego przekaźnika. Mikrokontroler steruje cewkami przekaźników podłączonymi do kolektorów tranzystorów T1, T2 zabezpieczonych przed przepięciami diodami D3, D4. Dioda LED1 służy do sygnalizacji stanu sterownika.
Złącza i styki przełączne (jumpery)
Niżej zamieszczono opis funkcji wszystkich złączy i styków znajdujących się na płytce przełącznika:
- J1 – gniazdo mini USB, J2 – gniazdo śrubowe. Oba gniazda służą do doprowadzenia napięcia zasilającego. Diody D1 i D2 zabezpieczają przed błędną polaryzacją zasilania. Chronią przy tym zewnętrzne zasilacze na wypadek, gdyby do obu gniazd jednocześnie doprowadzono napięcie o różnym potencjale.
- J5, J6 – gniazda śrubowe połączone ze stykami przekaźników wykonawczych K1 i K2. Jeśli przekaźniki są wyłączone, styki CN są zwarte z NC (JP5-3 i JP6-3). Jeśli przekaźniki są załączone, styki CN są zwarte z NO (JP5-1 i JP6-1).
- JP1 – 4-pozycyjne pole konfiguracyjne (zworki) używane podczas programowania ustawień.
- J4 – doprowadzenia interfejsu UART1. Normalnie nieużywane. Port UART1 może służyć do zapisania nowej wersji oprogramowania do pamięci Flash mikrokontrolera.
- J3 – złącze interfejsu JTAG, normalnie nieużywane, chociaż może przydać się przy opracowywaniu nowej wersji oprogramowania.
- SJ1 – zwarcie tej zwory po restarcie wymusza przejście mikrokontrolera do trybu gotowości do zapisu nowego oprogramowania do pamięci Flash, normalnie otwarta.
- S1 – przycisk wymuszający restart mikrokontrolera.