- Dodaje symetryczne wejścia stereo (gniazda TRS 6,35 mm) na przednim panelu Super-Kodeka USB
- Wejścia symetryczne zastępują oryginalne asymetryczne wejścia RCA na tylnym panelu
- Wyjścia asymetryczne (RCA) pozostają na tylnym panelu
- Zachowuje możliwości nagrywania i odtwarzania 192 kHz/24-bity oryginalnego SuperKodeka
- Pasuje do obudowy SuperKodeka i wykorzystuje ten sam zasilacz
- Ustawienia tłumienia 0 dB, –10 dB, –20 dB i –40 dB wybierane za pomocą przełącznika na przednim panelu
- Tłumienie zakłóceń wspólnych (CMRR): >60 dB przy 50…100 Hz; >70 dB przy 1 kHz; >50 dB przy 10 kHz
- SNR: 114 dB przy 0 dB, 113 dB przy –10 dB, 114 dB przy –20 dB i –40 dB
- THD: 0,00010% (–120 dB) przy 0 dB; 0,00014% (–117 dB) przy –10 dB; 0,00028% (–111 dB) przy –20 dB
- Poziom sygnału wejściowego: 1 V RMS przy 0 dB; 3,6 V RMS przy -10 dB; 10 V RMS przy –20 dB; 50 V RMS przy –40 dB
Karta dźwiękowa Super-Kodek USB opisana w trzech ostatnich numerach EdW (maj, czerwiec, lipiec 2023 r.) ma doskonałe parametry nagrywania i odtwarzania. Może więc stanowić bazę wysokiej klasy systemu pomiaru dźwięku.
Jedną z rzeczy, której brakuje w porównaniu z profesjonalnymi systemami Audio Precision, jest symetryczne wejście. Urządzenia AP System One i System Two w Redakcji SC mają zarówno wejścia symetryczne, jak i asymetryczne, i możesz wybierać pomiędzy nimi.
Są chwile, gdy potrzebns są wejścia symetryczne; czasami chcesz zmierzyć parametry urządzenia audio z symetrycznymi wyjściami.
Ale nawet w przypadku urządzeń z interfejsami asymetrycznymi często uzyskuje się lepsze wyniki przy pomiarach w układzie symetrycznym. Dzieje się tak, ponieważ pomaga to wyeliminować szum wspólny, nieodłącznie związany z podłączeniem dwóch różnych urządzeń (systemu pomiarowego i testowanego urządzenia).
Kolejną rzeczą, którą mają urządzenia Audio Precision, ale której brakuje Super-Kodekowi, są tłumiki wejściowe. Systemy AP mogą mierzyć szeroki zakres poziomów sygnału, od poziomu wejść liniowych (znacznie poniżej 1 V RMS) do poziomu wyjścia wzmacniaczy kilkusetwatowych (50 V+ RMS).
Możesz zbudować nasz 2-kanałowy symetryczny tłumik wejściowy dla analizatorów audio (SC z maja 2015) i podłączyć go do wejść Super-Kodeka.
To rozwiązałoby oba problemy i dałoby instrument testowy o elastyczności zbliżonej do AP System Two (i w pewnym sensie go przewyższający).
Jednak miałbyś wtedy dwie lub trzy obudowy, dwa różne zasilacze, łączące je okablowanie itp. Jest to mniej wygodne niż posiadanie „wszystkiego w jednym” urządzenia uniwersalnego.
Ponadto projekt z maja 2015 r. ma tylko trzy ustawienia tłumika (0 dB, –20 dB i –40 dB) i uważamy, że nie do końca ma parametry dorównujące Super-Kodekowi, z powodów, które wkrótce wyjaśnimy.
Dlatego wpadliśmy na pomysł tego projektu. Działa podobnie do tłumika z maja 2015 r., ale z dodatkowym ustawieniem tłumika –10 dB i niższymi impedancjami w celu obniżenia szumu termicznego.
Co ważne, został on zaprojektowany do integracji z Super-Kodekiem USB i mieści się w tej samej obudowie, dzięki zachowaniu zwartego układu PCB i zaprojektowaniu go tak, aby działał na tych samych szynach zasilających.
Tak więc, po dodaniu tej płytki z wejściami symetrycznymi i darmowego lub niedrogiego oprogramowania można zbudować system do testowania dźwięku, który jeszcze kilka lat temu kosztowałby wiele tysięcy dolarów.
Adaptacja do wydania polskiego – Andrzej Nowicki