Jeszcze w 2019 roku pierwszy robot softwarowy rozpoczął swe działanie na potrzeby Polskiej Grupy Energetycznej (PGE). Na chwilę obecną pracuje 40 tego typu robotów, które realizują z łatwością cykliczne zadania związane m.in. z gromadzeniem danych. Dzięki temu pracownicy mogą się skupić m.in. na analizie, a także na interpretacji wyników. Roboty utworzone zostały w technologii UiPath, która pozwala korzystać ze sztucznej inteligencji (AI). Pracują one w tle bez udziału osób zatrudnionych. Działają na systemach bilingowych, przetwarzając kluczowe zgłoszenia do systemu CRM, dotyczące choćby zmiany adresu do korespondencji (i nie tylko). Roboty komunikują się i wprowadzają zmiany do systemów bilingowych. Wysyłają informację zwrotną do CRM o realizacji, czy zamknięciu zgłoszenia. Jeżeli to konieczne, wysyłają również informację klientom, np. przez portal eBOK. Po wykonanej pracy raportują też liczbę zgłoszeń zrealizowanych. Roboty obsługują zgłoszenia dotyczące prolongat faktur, a także aktualizują wyceny na podstawie wniosków nadesłanych pocztą e-mail. Wysyłają też i powiadomienia do pracowników, a także pobrać pliku z poczty elektronicznej i dokonać jego odszyfrowania.
Więcej informacji pod adresem: pgesystemy.pl