Usługa LG MyCar Alarm powstała w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na różne usługi mobilnościowe zintegrowane z pojazdami. Platforma serwisowa, która działa na telewizorach użytkowników, dostarcza powiadomień o stanie samochodu i występujących problemach, np. o stanie ładowania baterii, niedomkniętych drzwiach lub udziale pojazdu w wypadku. System LG MyCar Alarm dopełnia usługi powiadamiania na smartfonach, przedstawiając komunikaty na ekranie telewizora. Użytkownicy, którzy są w domu mogą je przeglądać podczas oglądania ulubionych treści. System oferuje znaczący zakres informacji i usług związanych z pojazdami dzięki m.in. komunikacji Car-to-Home służącej do monitorowania samochodu.
System LG MyCar Alarm może przesyłać użytkownikom wiadomości, razem z targetowanymi reklamami i komunikatami dotyczącymi nowych modeli samochodów. Kierowcy chcą od razu otrzymywać informacje o możliwych problemach z pojazdami bądź potrzebach serwisowych, tuż po wystąpieniu tych problemów. Z kolei producenci samochodów chcą dostarczać swoim klientom istotne treści, takie jak: wiadomości o nowych modelach pojazdów oraz objaśnienia, które dotyczą funkcji i usługi abonamentowe. Użytkownicy mogą otrzymać dostępy do usługi samochodowej LG Electronics za pośrednictwem telewizorów LG Smart z systemami webOS 23 oraz telewizorów i dekoderów z systemem operacyjnym Android.
Jak mówi prezes przynależącej do LG Electronics spółki Vehicle Component Solutions (VS) Company, Eun Seok-hyun:
"Przemysł motoryzacyjny stara się zapewnić (...) znaczną wygodę. Usługa LG MyCar Alarm korzysta z doświadczenia LG Electronics, by aktywnie reagować na potrzeby producentów (...) pojazdów. Jesteśmy przekonani, że nasza innowacja wzbogaci doświadczenia klientów, które są związane z mobilnością, oraz spotka się z zainteresowaniem producentów aut."
Więcej informacji pod adresem: lgnews.pl