Firma Emitel od lat rozwija rozwiązania telewizji hybrydowej, w tym rozwiązania Addressable TV. Jednym z takich rozwiązań jest platforma DAI (ang. Dynamic Ad Insertion), która pozwala, w istocie, na umieszczanie określonych spotów w blokach reklamowych w oparciu o wybrane kryteria. Oglądając ten sam kanał telewizyjny, widać różne spoty reklamowe. Daje to znaczną możliwość pokazywania różnych treści telewizyjnych w tym samym czasie. Dzięki systemowi podmiany reklam, kampanie reklamowe będą lepiej docierać do wybranego grona odbiorców. Wykorzystanie systemu może stanowić żywotną wartość dodaną dla reklamodawców, którzy na wzór rozwiązań już dostępnych w internecie będą mogli efektywniej realizować kampanie reklamowe. Wdrożenie rozwiązania oraz jego testy rozpoczęły się w drugiej połowie marca br. i obejmują telewizję: naziemną oraz kablową, a także IPTV.
Jak wyjaśnia wiceprezes zarządu firmy Emitel, Maciej Staszak:
"Firma Emitel od lat prowadzi prace dotyczące wdrożenia technologii DAI. Współpracując z nadawcami telewizyjnymi rozumiemy, jak przełomowe może być to rozwiązanie właśnie dla naszych partnerów. Na trudnym rynku reklamy technologia DAI otwiera całkiem nowe pole do znacznie efektywniejszego wykorzystywania czasu reklamowego, co powinno przełożyć się na lepsze wyniki finansowe nadawców, a widzom pozwoli unikać oglądania tych reklam, którymi nie są zainteresowani (...). Platforma, którą wdrażamy obejmuje własnym zasięgiem cyfrowe sposoby dystrybucji kanałów telewizyjnych, w tym naziemną telewizję cyfrową."
Więcej informacji pod adresem: emitel.pl