Zaimplementowana w układzie M3 Ultra architektura graficzna bez większego trudu wspiera dynamic caching, mesh shading i ray tracing szczególnie w przypadku wymagających zadań. Na potrzeby gier i czynności twórczych, używanych jest w sumie 24 rdzeni CPU, podczas gdy w pozostałych 8 rdzeniach decydujący nacisk kładzony jest na energooszczędność. Jest to na pewno rozwiązanie rekomendowane uczeniu maszynowemu (ML) i sztucznej inteligencji (AI), dla obsługi których przewidziany jest wbudowany system Neural Engine. Gwarantuje się bez przeszkód ok. 800 GB/s przepustowości pamięci, szczególnie dla modeli LLM o parametrach liczonych w setkach miliardów. Istnieje również możliwość podpinania pamięci o pojemności co najmniej 96 GB. Zaprezentowane tu parametry w sposób bezwzględny zostawiają "w tyle" osiągi większości nowoczesnych kart graficznych Eliminują także ograniczenia na tle dużych zasobów pamięci, która z pewnością przydaje się w zaawansowanych zadaniach, takich jak w szczególności: renderowanie grafiki 3D, przetwarzanie efektów wizualnych, czy korzystanie z funkcji, które oparte są na algorytmach ML i/lub AI.
Więcej informacji pod adresem: apple.com