Za niesłychanie niską wagę bezzałogowego samolotu FlySAR odpowiada, w znacznej mierze, włókno węglowe, które użyto w budowie owego samolotu. Tym sposobem opisywany samolot to wysoce mobilne rozwiązanie, które w dodatku jest odporne na duże przeciążenia (w sensie wielokrotności g), które zachodzą podczas lotu. Na ogół planowanie misji dla bezzałogowego samolotu FlySAR i jej kontrola odbywają się poprzez stację kontroli lotów. Każdy lot FlySAR - co do zasady, odbywa się po wcześniej określonej trasie i może być zmieniany w trakcie misji. Zastosowane zostały różne, uniwersalne interfejsy mechaniczne, elektryczne i programowe z zamiarem transmisji i rejestracji danych rozpoznawczych, przy sposobności podłączania tego lub innego rodzaju sensorów, a także sterowania nimi. W zależności od zastosowania istnieje możliwość zmiany wyposażenia bezzałogowego samolotu FlySAR według danych potrzeb.
Najważniejsze cechy bezzałogowego samolotu FlySAR:
- Prostota eksploatacji - przy możliwościach nośnych większych płatowców
- Integracja z sensorami wielkogabarytowymi
- Możliwość wcześniejszego zaprogramowania trasy i jej zmiany podczas lotu
- Możliwość sterowania systemem z 2 oddzielnych stacji kontroli lotów LGCS
- Cyfrowe łącze do dwukierunkowej transmisji sterowania, danych i wideo
- System łączności pracujący w paśmie C (NATO)
- Obsługa przez 2 operatorów
Najważniejsze dane techniczne bezzałogowego samolotu FlySAR:
- Rozpiętość skrzydeł: 5,7 m
- Masa własna: 45 kg
- MTOW: 110 kg
- Prędkość maksymalna: 150 km/h
- Maksymalny czas lotu: 15 godzin
- Rodzaj napędu: silnik spalinowy
Więcej informacji tutaj oraz na poniższym filmie.