W razie doznania wypadku poduszka powietrzna kierowcy, którą zamieszczono w najnowszej kierownicy od Grupy ZF, zostaje wystrzelona z górnej części kierownicy za pośrednictwem jej obręczy górnej. Ta całkowicie nowa, nieoczywista pozycja poduszki powietrznej umożliwia na dobrą sprawę uzyskanie gładkiej, niepowtarzalnej konstrukcji poziomej kolumny kierownicy - niezależnie od modelu pojazdu. Nadzwyczaj czułe elementy służące do sterowania funkcjami rozrywkowymi i wspomagającymi zostały w sam raz zintegrowane z powierzchnią kierownicy pojazdu. Jest to doskonałe - wręcz unikatowe rozwiązanie, które płynnie wtapia się w cyfrowo zaprojektowane deski rozdzielcze w licznych współczesnych pojazdach. Jest to osiągane przy wysokim stopniu swobody projektowania wnętrz pojazdów, bez obaw o uszczerbek związany, w wielu przypadkach, z bezpieczeństwem kierowcy oraz pasażerów. Warto zaznaczyć, że gdy w latach osiemdziesiątych XX wieku wprowadzano pierwsze poduszki powietrzne do aut nikt nie przypuszczał, że w niedalekiej przyszłości kierownica w samochodzie stanie się po prostu czymś więcej niż wyłącznie "interfejsem" do zarządzania torem jazdy pojazdu. Na przykładzie Grupy ZF i jej nowej kierownicy widać doskonale jak można siebie niesamowicie zaskakiwać i robić to przez cały czas. Spełniana przez kierownicę funkcja ochronna podczas wypadku jest tak samo ważna jak funkcje rozrywkowe i wspomagające. Jedno wcale nie wyklucza drugiego czego najlepszym dowodem jest opisana przed chwilą najnowsza kierownica od Grupy ZF.
Więcej informacji pod adresem: press.zf.com