Począwszy od platformy Azure, firma Microsoft rozpoczęła migrację swojej oferty chmurowej do programu Cloud Solution Provider (CSP), który bazuje na modelu New Commerce Experience (NCE). W szczególności usługi: Microsoft 365, Dynamics 365, Power Platform i Windows 365 są dostępne teraz tylko w tym programie. Wszystko to przy jego sukcesywnym wdrażaniu, które od marca br. dotyczy nowych, a od lipca br. dotychczasowych klientów firmy Microsoft (w tym Arrow Electronics). Jak wyjaśnia wiceprezes ds. IT w Arrow Enterprise Computing Solutions, Eric Gourmelen:
"Przejście do (modelu - przyp. red.) NCE (firmy - przyp. red.) Microsoft jest znaczącym przedsięwzięciem dla dostawców rozwiązań IT. (Firma - przyp. red) Arrow Electronics dokłada wszelkich starań, by przejście to było (maksymalnie - przyp. red.) proste (szczególnie - przyp. red.) dzięki rozszerzeniu (...) platformy ArrowSphere o funkcjonalności mające wesprzeć użytkowników w (...) zakupach i zarządzaniu (...). Informacje zwrotne od użytkowników (...) korzystających z nowych funkcjonalności są (...) pozytywne."
Zmiany w platformie ArrowSphere obejmują m.in.:
- identyfikację wszystkich produktów w ramach modelu NCE,
- skonsolidowane zarządzanie produktami gwarantujące etapową migrację klientów i zróżnicowanie portfolio subskrypcji,
- integrację nowych zasad biznesowych firmy Microsoft w celu zapewnienia zgodności z nowym regulaminem,
- zabezpieczenia zakupów i alerty chroniące przed błędnymi zakupami,
- obsługę indywidualnej i grupowej migracji subskrypcji.
Zmiany te dotyczą przede wszystkim platformy Azure (Microsoft), która uwzględnia monitorowanie, alerty Partner Earned Credit (PEC) i zaawansowaną konfigurację usługi Azure Reserved Instances. Złożoność operacyjna sprzedaży hybrydowych rozwiązań wielochmurowych jest dzięki ArrowSphere uproszczona. Niezbędna analiza biznesowa również. Automatyczne dostarczanie usług oraz kompleksowe rozliczenia są w rozwiązanie Arrow Electronics wliczone.