W pierwszej kolejności należy podkreślić, że system wspomagania tramwajów firmy Bosch w porę ostrzega motorniczych przed kolizjami czołowymi, wykrywając znaki i sygnały drogowe, tak jak w samochodzie. Wykorzystywane są liczne kamery, radary, sensory LiDAR i osprzęt do detekcji ultradźwiękowej, by zapewnić skuteczny monitoring całego zewnętrznego otoczenia tramwaju i wnętrza kabiny motorniczego. Zarejestrowane dane przetwarzane są efektywnie z udziałem jednostek sterujących, które zoptymalizowano do użytku w tramwajach. Jest też, na dobrą sprawę, przewidziany asystent bliskiego zasięgu obserwujący teren dookoła tramwaju, wydający ostrzeżenia na przystankach, np. w momencie gdy dzieci przechodzą bezpośrednio przed tramwajem lub jeśli ktoś znajduje się między wagonami. Gwarantowane jest również, w rzeczy samej, zapobieganie otwarciu drzwi tramwaju po niewłaściwej stronie, a nawet pomoc w pomiarze odległości podczas łączenia wagonów tramwajowych w zajezdni.
Wymyślony przez firmę Bosch system wspomagania tramwajów można łatwo zainstalować w najnowszych modelach, a starsze pojazdy można dzięki niemu zmodernizować. Na specjalne życzenie klienta opisywany system może pełnić też funkcję integratora, a jego komponenty z oprogramowaniem są zgodne ze wszystkimi międzynarodowymi wytycznymi dla tramwajów i pozostałych pojazdów szynowych. Zostały one zaprojektowane specjalnie z myślą o trudnych warunkach pracy w transporcie szynowym, charakteryzując się wyjątkową wytrzymałością, a także niezawodnością.
Więcej informacji pod adresem: bosch-press.pl