Dostępne w bolidzie wyścigowym WUT-5 zawieszenie stanowi, na dobrą sprawę, zawieszenie w konfiguracji pushrod. Z uwagi na przyspieszenie i zwrotność, wybrane zostały opony lekkie z łatwością osadzone na felgach o średnicy 10", które oparto na specjalnym stopie magnezu i nie tylko. Regulowany układ stabilizacji (z ang. Anti Roll Bar) został oparty o giętne miecze, a wahacze i drążki powstały w innowacyjnej, hybrydowej konstrukcji rurek węglowych, które, w praktyce, klejone są z insertami aluminiowymi, w których osadzono łożyska. Inne podzespoły zawieszenia takie jak zwrotnice czy rockery (elementy służące zmianie kierunku sił pomiędzy zwrotnicą, a amortyzatorem), zostały opracowane przy pomocy optymalizacji topologicznej.
Konstrukcja nośna bolidu wyściowego WUT-5 porobiona jest ze stalowej ramy przestrzennej, a także z wykonanego z włókna węglowego monocoque'u - w postaci: prepregu i aluminiowej przekładki w kształcie plastra miodu. Wykonana przez dział elektroniki wiązka została prosto i bezpiecznie przygotowana w technologii "concentric twist", która sprawia, że przewody są w środku WUT-5 nawijane warstwami pod małym kątem, dzięki czemu wiązka zachowuje swoją giętkość, a w przypadku pociągnięcia za nią naprężenia rozkładają się równomiernie, co ma z założenia zmniejszyć ryzyko uszkodzenia przewodów. Warto również wspomnieć o obecnych w WUT-5: akcelerometrach, czujnikach prędkości kół i położenia zawieszenia pobudowanych na tensometrach mierzących odkształcenia ramy czy wahaczy. Dzięki zmianom w konstrukcji sidepodów, przepływ powietrza przez chłodnicę wzrósł o niemal 100%, a dużą innowacją było wykorzystanie złożonej metody laminowania kompozytów, zwanej infuzją, która pozwoliła na sprawniejsze wykonanie elementów o skomplikowanych geometriach i wyższej jakości..
Więcej informacji pod adresem: pw.edu.pl