Choć butelka wydaje się niepozornym pojemnikiem na napoje, w istocie pełni rolę unikalnego ambasadora marki. Jej kształt, kolor, wielkość, zastosowana etykieta - to wszystko decyduje o atrakcyjności produktu i stanowi ważny, rynkowy wyróżnik. Wdrożenie produkcji butelek przy mniejszym wykorzystaniu surowców, nie jest rzeczą prostą. Wymaga to doboru narzędzi oraz metodologii produkcji i użycia procesów cyfrowych. To wyzwanie, któremu sprostali eksperci firmy Siemens. Firma opracowała wirtualną procedurę testową, w której kluczowe obciążenia ze wzorca testowego powstają cyfrowo, a odkształcenia stają się widoczne już na modelu 3D. Odbywa się to w ramach symulacji cyfrowych. Odpowiedni algorytm zapewnia optymalizację grubości ścianek w świecie cyfrowym - zgodnie z wymogami odnośnie stabilności butelki. To dostarcza w pełni szczegółowych wyników i zapewnia zmniejszenie wagi butelki o około 20% przy zachowaniu: tych samych lub lepszych własności mechanicznych, a także identycznego wyglądu.
Więcej informacji pod adresem: siemens.com