Podczas zawierania umowy ze Stoen Operator, przy pomocy podpisu elektronicznego, klient potrzebuje tylko dostępu do poczty elektronicznej i telefonu komórkowego. Pracownik Stoen Operator podaje numer telefonu osób podpisujących i uruchamia weryfikację jednorazowym kodem SMS, po czym nadaje dokument do odbiorcy. Po wyrażeniu chęci na zawarcie umowy w formie elektronicznej klient otrzymuje na adres e-mail link do podpisania dokumentu oraz regulamin platformy. Po kliknięciu linku zostaje on przekierowany na platformę, gdzie może złożyć podpis elektroniczny. Wymaga to przejścia dwustopniowego uwierzytelniania kodem SMS i adresem e-mail oraz przejrzenia i zaznaczenia oświadczenia o uprzednim zapoznaniu się z regulaminem. Na koniec klient składa wymagany podpis, po czym uzyskuje dokument. Jest on przesyłany w formie załącznika na adresy e-mail osób, które brały udział w procesie. Po zakończeniu procedury Stoen Operator archiwizuje wymagane pliki w swoich zasobach. Jak wyjaśnia szef obsługi klienta w Stoen Operator, Andrzej Zwierzchowski:
"Wprowadzenie (...) podpisu elektronicznego po raz kolejny pozycjonuje Stoen Operator jako lidera innowacyjnych rozwiązań obsługi klienta. Tym samym spółka realizuje strategię grupy E.ON w zakresie digitalizacji usług oraz podnoszenia jakości doświadczeń odbiorców naszej energii."
Z kolei menadżer biura obsługi klienta w firmie Stoen Operator, Agnieszka Bednarska przyzaje:
"Jesteśmy dumni z faktu, że jako pierwszy operator w Polsce wprowadzamy udogodnienie, jakim jest podpis elektroniczny. Od teraz klienci mogą podpisywać umowy na komputerze, tablecie lub smartfonie w dowolnym miejscu i czasie (...). Obok niekwestionowanej wygody jest to również rozwiązanie bezpieczne. Wszystko za sprawą wykorzystywanych narzędzi kryptograficznych, które szyfrując dokumenty, gwarantują najwyższy poziom poufności danych."
Więcej informacji przedstawiono tutaj.