Podstawowe parametry:
- Płytka o wymiarach 62×41 mm
- Zasilanie z instalacji samochodowej
- Funkcje:
- samoczynne załączenie świateł, brak możliwości zapomnienia,
- samoczynne wyłączenie świateł po wyłączeniu zapłonu,
- polepszony bilans energetyczny w porównaniu z uruchamianiem silnika z włączonymi światłami (szczególnie w okresie zimowym),
- kontrola układu ładowania
Automat służy do samoczynnego zapalania świateł po uruchomieniu silnika pojazdu. Pracujący alternator powoduje, że napięcie instalacji samochodu wzrasta do wartości nominalnej 14...14,4 V. Fakt wzrostu napięcia powyżej wartości 13,2 V jest wykrywany przez układ. W wyniku tego, po około jednej sekundzie zostają załączone dwa obwody sterujące światłami. Jeden z nich służy do zasilania świateł pozycyjnych oraz deski rozdzielczej, drugi służy do załączenia obwodu świateł mijania lub świateł do jazdy dziennej. Zwykle wykorzystywany jest do tego istniejący w tym obwodzie przekaźnik. Jak wynika z powyższego opisu światła załączą się po uruchomieniu silnika i zgasną po jego wyłączeniu.