Najnowsza lokomotywa elektryczna Griffin, która powstała w firmie Newag, wyposażona jest m.in. w innowacyjny transformator firmy ELHAND Transformatory, który umożliwił wskazanej powyżej lokomotywie rozwinięcie zawrotnej prędkości 240 km/h - i to podczas jazd próbnych w terenie. Jest to niewątpliwie znaczący przełom w świecie technologii kolejowej, który byłby, w rzeczy samej, niemożliwy bez przemyślanego podejścia do konstrukcji transformatora. Gdy przyszła pora na jego projekt, zdano sobie natychmiast sprawę, że każdy jego gram ma spore znaczenie. Tym sposobem konieczne okazało się odchudzenie jego konstrukcji mechaniczne, a także zapewnienie odporności na wibracje, które występują w trakcie szybkiej jazdy niemal każdą lokomotywą po torach. Przełomowe podejście do konstrukcji transformatora pozwoliło zbudować go w taki sposób, by był lekki, a zarazem odporny na warunki eksploatacji, które, w wielu przypadkach, są ciężkie i panują codziennie na kolei.
Jak mówi biorący udział w pracach nad transformatorem dla lokomotywy elektrycznej Griffin, Artur Psiuk:
"Projekt naszego transformatora to najlepszy dowód na rewelacyjne zdolność firmy ELHAND Transformatory do innowacji i adaptacji, w odpowiedzi na specyficzne wyzwania klientów (...). Była to niewątpliwie ekscytująca i wymagająca praca nad tym transformatorem, ale także, co ważne, klarowna demonstracja tego jak ważne jest połączenie lekkości z wytrzymałością gdy mowa o nowoczesnych rozwiązaniach kolejowych."
Więcej informacji pod adresem: elhand.pl