W ostatnich latach proces wdrażania robotów do transportu produktów wyraźnie przyspieszył przez wzgląd na niedobór siły roboczej i duże powierzchnie obsługiwanych magazynów (zwłaszcza tych, które należą do światowych gigantów). Jednak, dla zapewnienia bezpieczeństwa, konieczne stało się, w międzyczasie, zmniejszenie szybkości tych robotów, co obniżyło ogólną wydajność transportu, utrudniając efektywne zarządzanie magazynami (nabrało to dużego znaczenia w dobie pandemii COVID-19, która wywołała gwałtowny wzrost popytu na towary). I choć powstały przejścia i obszary przeznaczone dla robotów AMR, to problem nie został w pełni rozwiązany.
Nowe sterowanie NEC Corporation ma szansę ten stan rzeczy odmienić - jest to technologia sterowania stochastycznego, korzystająca z modeli stanowiących o wielu niepewnościach, np.: o błędach pomiarów czujników bądź różnicach między wartościami symulacyjnymi, a rzeczywistymi (technologia ta jest oparta na metodach stosowanych w finansach aktuarialnych).
W rezultacie roboty AMR mogą samodzielnie określać z jaką prędkością się poruszać oraz jakie trasy obierać, by pokonany przez nie dystans był jak najkrótszy - dla przykładu w miejscach bez przeszkód i ludzi prędkość robotów jest wysoka, a w odwrotnym przypadku jest ona mniejsza, przy jednoczesnym wzroście dystansu do pokonania (w celu eliminacji ryzyka spotkania przeszkód i ludzi). Rezultaty działania technologii są zdumiewające - czas potrzeby robotom na transport towarów został zmniejszony o blisko połowę, przy zachowaniu wymaganych poziomów bezpieczeństwa, bez wydzielonych stref (pozwala to używać przywołaną technologię niewielkim kosztem).
W przyszłości firma NEC Corporation będzie kontynuowała rozwój technologii, dążąc do jej natychmiastowego wprowadzenia w każdej branży.