Serwisy partnerskie:
Close icon
Serwisy partnerskie

Dlaczego kontraktowy producent elektroniki powinien zapewniać profesjonalną obsługę klienta?

Article Image
Wybór dostawcy elektroniki nie jest w ogóle prosty. Nie chodzi tylko o to, żeby znaleźć producenta, który dysponuje odpowiednim zapleczem technologicznym i technologię produkcji pozwalającą na wykonanie zlecenia. Chodzi też o to, by postawić na takiego, który rozumie biznes i potrzeby klienta, a przy tym kładzie odpowiedni nacisk na dość istotną jakość obsługi. Dlaczego to ma znaczenie? Ponieważ dostawca elektroniki ma bezpośrednio wpływa na funkcjonowanie firmy zamawiającego.

Kontrahent to partner

Jeśli poszukuje się producenta elektroniki na zlecenie, to trzeba myśleć o nim jak o partnerze w biznesie. Z tym dostawcą będzie się współpracować przez jakiś czas i to on wpłynie, dosyć znacząco, na działanie firmy. Produkcja płytek PCB może przebiegać bez problemów - ale nie zawsze tak jest. Zdarza się, że dochodzi do błędów, które przekładają się na koszt, czy termin realizacji. Jeżeli płytki nie trafią do klienta na czas, klient nie będzie w stanie zamontować ich w urządzeniach docelowych, co wpłynie dosyć na ryzyko utraty wiarygodności w oczach jego kontrahentów - a nawet spowoduje konieczności zapłacenia kar umownych. Stąd partnerskie podejście w biznesie to podstawa. Chodzi nie tylko o to, żeby kontaktować się z dostawcą dla potrzeb przekazania plików, lecz także móc liczyć na jego doradztwo i wsparcie - to on jest, w istocie, obowiązany wskazać optymalne rozwiązania, które warto wdrożyć.

Znajdź partnera, który zrozumie Twój biznes i potrzeby

Tworzący płytki PCB producent musi od razu zrozumieć branżę, w której działa klient. Innego podejścia wymaga elektronika użytkowa, a innego przemysłowa, albo też wykorzystywana w medycynie. Tu nie da się zadziałać szablonowo. Dostawca usług EMS powinien: porozmawiać z kontrahentami i być otwarty na zmieniające się potrzeby klienta. Briefing - jeśli będzie dość wybornie przygotowany, pozwoli uporządkować informacje, ułatwiając przejście przez proces ofertowy. Bez dobrego początku trudno uzyskać zadowalające efekty.

Stawiaj na transparentność na każdym etapie współpracy

Jeżeli kontrahent wie, że może o każdej porze zadzwonić, dopytać o kwestie, które budzą jego wątpliwości i błyskawicznie zyskać odpowiedzi, czuje się bezpieczniej. Niektórzy producenci elektroniki idą o krok dalej i zapraszają klientów na audyty we własnych siedzibach. W czasie takiego spotkania można nie tylko spokojnie porozmawiać o potrzebach, lecz także zobaczyć z bliska możliwości technologiczne, jak także działy, które mają być zaangażowane w projekt. Transparentność wpływa na zaufanie, a zaufanie na chęć współpracy.

Sprawdź jak wygląda komunikacja

Od dostawcy usług EMS oczekuje się, że będzie odpowiadał na pytania i reagował na kłopoty. Nic w tym dziwnego - w końcu powierza się mu jeden z najważniejszych procesów. Dlatego w trakcie szukania kontrahenta należy zwrócić uwagę na to, w jakim tempie udziela informacji - tzn. od razu, czy dopiero po dłuższym czasie. Jeżeli sprawnie komunikuje się wewnątrz firmy i ma rozbudowane sieci kontaktów na zewnątrz, będzie w stanie dostarczać interesujące dane, w stosunkowo krótkim czasie, na każdym etapie współpracy.

Więcej informacji pod adresem: printor.pl

Wideo
Firma: Printor Electronic Manufacturing
Tematyka materiału: elektronika, EMS, kontrahenci, płytki drukowane, płytki PCB, urządzenia elektroniczne
AUTOR
Źródło
printor.pl
Udostępnij
Zobacz wszystkie quizy
Quiz weekendowy
Edukacja
1/10 Jak działa rezystor LDR?
UK Logo
Elektronika dla Wszystkich
Zapisując się na nasz newsletter możesz otrzymać GRATIS
najnowsze e-wydanie magazynu "Elektronika dla Wszystkich"