Dzięki tej usłudze użytkownicy mogą przede wszystkim korzystać z „inteligentnego powiadamiania”, polegającego na otrzymywaniu alertów wideo informujących o wykryciu nieproszonych osób, np. włamywaczy, bądź innych podejrzanych sytuacji (każda niepożądana aktywność jest „opatrzona” materiałem wizualnym, który jest dostarczany natychmiast, co pozwala na szybką reakcję ze strony subskrybentów Tapo Care).
W szczególności może to się przydać do pilnowania dzieci na odległość (przykładowo usługę można skonfigurować tak, by reagowała na dźwięki ich płaczu) oraz zwierząt gdy jest się poza domem (wspomniane alerty mogą posłużyć m.in. do głosowego upominania psa, który coś „zbroił” - wspierana przez kamery Tapo dwukierunkowa transmisja audio w pełni umożliwia to zadanie, podobnie jak funkcja śledzenia ruchu dostępna w obrotowych modelach). Wszystko to przy opcji ustalania obszarów zwanych prywatnymi strefami, w obrębie których dźwięk i obraz mają być nierejestrowane (z szacunku do życia osobistego użytkowników).
Usługa jest bezpłatna w ciągu pierwszych 30 dni (od momentu jej subskrypcji) - po ich upływie można wybrać jeden z 2 poniższych planów:
Plan podstawowy
- 17,99 zł miesięcznie lub 174,99 zł rocznie (dla 1 kamery)
- 34,99 zł miesięcznie lub 354,99 zł rocznie (dla 2 kamer)
- 52,99 zł miesięcznie lub 529,99 zł rocznie (dla 3 kamer)
Plan premium
- 58,99 zł miesięcznie lub 589,99 zł rocznie (dla 4-10 kamer)