Do konstrukcji transceivera wykorzystano 4 nadajniki i 4 odbiorniki sygnałów mikrofalowych. Zastosowano w nim siedmiobitowy przesuwnik fazy, obok 2 rdzeni z firmy ARM: Cortex-A53 i Cortex-M7. Dostępny jest serwis 2 interfejsów: CAN FD i Gigabit Ethernet. Występuje pamięć, której pojemność to minimum 5,5 MB. Obliczone dla transceivera SAF85xx poziomy szumów nie przekraczają -96 dBc/Hz. Przewidziano efektywną jednostkę obliczeniową "BBE32 Vector DSP". Dzieje się przy prędkiej modulacji chirp. Obsługa SPT3.4 jest doń wliczona. Transceiver SAF85xx funkcjonuje w temperaturze od -40 do 150°C. Jego wymiary wynoszą 10,6×11,3 mm. Wypełnia on normy: AEC-Q100, ASIL B, ISO 26262 i ISO 21434. Aplikacje transceivera to m.in. automatyczne hamowanie awaryjne, adaptacyjny tempomat, monitorowanie pola martwego i ostrzeganie o ruchu poprzecznym, jak również automatyczne parkowanie pojazdów.
Jak wyjaśnia wiceprezes wykonawczy firmy NXP Semiconductors, Torsten Lehmann:
"Nasz nowy układ zapewnia niezawodne wykrywanie obiektów na dużym zasięgu, a także oddzielanie małych obiektów od większych, np. szybko pędzącego motocykla od aut bądź ciężarówek - na ruchliwej autostradzie. Jego małe rozmiary pozwalają stwarzać niewielkie moduły czujników radarowych (...) co pozwala zwiększać bezpieczeństwo w pojazdach (...)."
Więcej informacji pod adresami: link 1 i link 2 oraz na poniższej dokumentacji.