Innowacyjna technologia samochodowa LG Electronics
Jazda samochodem może być często ciężka - szczególnie na skomplikowanych drogach, albo nieznanych trasach, gdzie oszacowanie odległości i właściwe rozpoznawanie wskazówek jest kłopotliwym wyzwaniem. Najnowsza technologia samochodowa AR firmy LG Electronics jest odpowiedzią na te wyzwanie, oferującą wyraziste linie prowadzące, za którymi idzie podążać. Oferowana przez LG Electronics technologia korzysta z dosyć zaawansowanych algorytmów, które umożliwiają integrację danych m.in. z czujników auta, jego kamer i systemów nawigacji. Dzięki informacjom z zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy (ADAS), z użyciem komunikacji w standardzie V2X, technologia ta pozwala przewidywać przeróżne, potencjalne, wysoce niebezpieczne dla kierowców zagrożenia w oparciu o lokalizację pojazdu i otaczające środowisko. Zasadniczą cechą opisywanej technologii jest pokaz dynamicznych obrazów AR, dzięki którym prowadzenie auta staje się bardziej intuicyjne, zwłaszcza, że symbole pojazdu, a także kierunku jazdy (np. w formie strzałek) dopasowują się do warunków na drodze niemal błyskawicznie. Grafika AR może się płynnie rozdzielać, zmieniać kształt i łączyć, przekazując informacje o m.in. prędkości auta, nachyleniu terenu, możliwej zmianie pasa ruchu, czy nawet samej trasie - w przejrzysty i zrozumiały sposób. Firma LG Electronics planuje wykorzystać tę technologię, by opracować nowe rozwiązania dla czołowych producentów aut, przyspieszając w ten sposób rozwój innowacyjnego oprogramowania i generując przychody z tytułu tantiem, które są związane z opatentowaną technologią.
Najnowszy układ scalony M4 Pro firmy Apple: zwiększona wydajność razem z funkcjonalnością
Przewidzianych jest sumarycznie 14 rdzeni procesora (CPU), z czego 4 są energooszczędne, a pozostałych 10 decyduje o wydajności M4 Pro. Dzięki temu, że w tym układzie znajduje się 20 rdzeni graficznych (GPU), gwarantowany jest wysoki skok wydajności, co sprawia, że pisanie, czy testowanie aplikacji zajmuje mniej czasu, a silniki renderujące grafikę 3D dużo sprawniej generują obrazy, szczególnie że udoskonalono m.in. przyspieszenie sprzętowe "ray tracingu". W połączeniu z zintegrowanym systemem Neural Engine, najnowszy układ scalony M4 Pro w niezwykle krótkim czasie potrafi sprostać obsłudze inteligentnych funkcji Apple Intelligence. Gwarantowana jest m.in. pełnoprawna współpraca z pamięciami RAM o pojemności do 64 GB przy maksymalnej przepustowości 273 GB/s, jak również z interfejsem Thunderbolt 5, który z łatwością pozwala transferować dane z szybkością 120 Gb/s - jest to 2 razy więcej względem Thunderbolt 4. Tym sposobem zapewniona jest niesłychana wydajność i energooszczędność, które od lat definiują układy scalone firmy Apple. Bez cienia wątpliwości doceniają to choćby programiści, którzy pracują na ogromnych plikach - szczególnie przy zadaniach powiązanych ze sztuczną inteligencją (AI), treściami wideo itp.
Seria elektronicznych wyświetlaczy papierowych EPD firmy WINSTAR
W odróżnieniu od klasycznych rozwiązań, wyświetlacze EPD podtrzymują obraz, jeżeli jest to konieczne przez długi czas. Pobór mocy ma miejsce tylko podczas aktualizacji prezentowanej treści, a w połączeniu z wyjątkową technologią wykonania, są to wydajne, trwałe rozwiązania. Nacechowane smukłą i energooszczędną konstrukcją elektroniczne wyświetlacze papierowe z serii EPD nadają się do długotrwałego stosowania w różnych warunkach. Czytelne w blasku Słońca wyświetlacze firmy WINSTAR oferują przede wszystkim kąty widzenia do 180° i nie są im straszne szczególnie najbardziej dziwaczne zastosowania. Niektóre modele wyświetlaczy, o których mowa we wpisie, wyposażone są w panele dotykowe i/lub oświetlenie adaptacyjne, które jest z przodu, co zwiększa funkcjonalność prezentowanych rozwiązań. Zapewniając idealne - jak też wyjątkowo spójne wrażenia wizualne, elektroniczne wyświetlacze papierowe EPD są w praktyce rozwiązaniami przedłużającymi żywotność baterii, z których są zasilane. Tam, gdzie liczy się efektywność energetyczna, tam sprawdzają się wyświetlacze z serii EPD, które są dostosowane do zróżnicowanych potrzeb aplikacji.
W poniższej tabeli przedstawiono modele wyświetlaczy, które należą do serii EPD.
Model wyświetlacza | Przekątna ekranu | Rozdzielczość obrazu | Panel dotykowy | Adaptacyjne oświetlenie przednie |
---|---|---|---|---|
WAA0154A2ABA4NXXX000 | 1,54" | 200×200 px | TAK | NIE |
WAA0154A2AAA4NXXX000 | 1,54" | 200×200 px | NIE | TAK |
WAA0213A2AAA6NXXX000 | 2,13" | 250×122 px | NIE | TAK |
WAA0213A2BNA6NXXX000 | 2,13" | 250×122 px | NIE | NIE |
WAA0213A2CNA6NXXX000 | 2,13" | 250×122 px | NIE | NIE |
WAA0270A2AAA7NXXX000 | 2,7" | 264×176 px | NIE | TAK |
WAA0290A2CNA8NXXX000 | 2,9" | 296×128 px | NIE | NIE |
WAA0290A2ABA8NXXX000 | 2,9" | 296×128 px | TAK | NIE |
WAA0290A2AAA8NXXX000 | 2,9" | 296×128 px | NIE | NIE |
WAA0290A2ADA8NXXX000 | 2,9" | 296×128 px | TAK | TAK |
WAA0420A2AAB5NXXX000 | 4,2" | 400×300 px | NIE | TAK |
WAA0420A2ADB5NXXX000 | 4,2" | 400×300 px | TAK | TAK |
WAA1330A2BNC3NXXX000 | 13,3" | 960×680 px | NIE | NIE |
Czujniki indukcyjne z serii F135 do prędkiej detekcji obiektów w temperaturze do 250°C
Dostępne w ofercie Pepperl+Fuchs czujniki indukcyjne z serii F135 mają maksymalny zasięg detekcji 5 cm, który pozostaje wciąż taki sam, bez względu na temperaturę otoczenia. W celu zapewnienia niezawodnej transmisji danych, zastosowano interfejs IO-Link, który z łatwością pozwala na usprawnioną integrację prezentowanych czujników z aplikacjami Przemysłu 4.0. Korzystając z tego interfejsu, można transmitować różne, kluczowe dane, albo zdiagnozować czujniki czy przeprowadzić ich szczegółową konfigurację, kiedy zachodzi tego typu potrzeba. W przypadku konieczności wymiany głowicy w czujnikach indukcyjnych z serii F135, nie jest i nigdy nie będzie wymagana powtórna kalibracja tych czujników. Gotowe do użycia czujniki w rzeczy samej zawierają liczniki cykli przełączania i liczby godzin pracy, które razem ułatwiają planowanie konserwacji "do przodu". Synchronizacja co najmniej kilku czujników odbywa się, w sposób domyślny, w trybie SIO, a ich określone modele uwzględniają kable, które można, w sprawny sposób, dołączać do wzmacniaczy. Każdy element czujników może być wymieniany, bez ryzyka ich uszkodzenia. Gwarantowana jest długa żywotność czujników, razem z wysoką niezawodnością ich działania. Ich montaż nie nastręcza problemów i są to rozwiązania, które, na dobrą sprawę, rekomenduje się szczególnie trudnym warunkom pracy. Jeżeli dołączono do nich kabel, jego długość wynosi 1-30 m, co pozwala na elastyczne dopasowanie czujników do różnych aplikacji - szczególnie tych, które działają w temperaturze nieprzekraczającej 250°C.
Uniwersalny sterownik c550
Obsługiwany przez system operacyjny RT Linux, a także wyposażony w procesor Intel Core i7 o częstotliwości taktowania 2,8 GHz - w taki sposób można, w skrócie, opisać uniwersalny, a zarazem kompaktowy sterownik c550 produkcji Lenze. Gwarantuje on niebywale optymalną i przemyślaną realizację różnych i skomplikowanych aplikacji przemysłowych - mowa tutaj np. o wydajnych maszynach drukarskich oraz o liniach pobierających z zestawami kilku robotów. Specjalnie z myślą o adekwatnym zarządzaniu ruchem w maszynach, uniwersalny sterownik c550 posiada wyszukane rozwiązania. Jednymi z takich rozwiązań są kontrolery dla szybkiej, niezawodnej transmisji danych, w ramach standardów komunikacji: EtherCAT, PROFINET lub Gigabit Ethernet. Zapewniona jest także możliwość rozszerzenia prezentowanego produktu o magistralę przemysłową - przy maksymalnej temperaturze pracy równej 60°C. W połączeniu z oprogramowaniem EASY UI Designer, sterownik c550 stanowi rewelacyjne rozwiązanie. Nie trzeba ponosić na nie znacznych nakładów konserwacyjnych, podczas kiedy bezpieczeństwo użytkowania to sprawa oczywista. Niezależnie od miejsca przeznaczenia, sterownik c550 jest doskonały dla niemal każdej gałęzi przemysłu i wspierają go te same narzędzia, co dla innych produktów od Lenze. Jest on również gwarancją otwarcia się na najnowocześniejsze systemy, które spotykane są w zakładach przemysłowych coraz częściej.
Elektromagnetyczne hamulce tarczowe z serii HPS
W przypadku elektromagnetycznych hamulców tarczowych z serii HPS, zapewnia się przede wszystkim płynnie regulowany moment hamowania: 4-500 Nm. Celem wysoce bezpiecznego unieruchomienia wirujących części w maszynie, prezentowane hamulce mają uwzględnioną - w sposób obowiązkowy, kontrolę zadziałania, nie mówiąc o kontroli stopnia zużycia okładzin, która jest dostępna jako opcja. Istnieje sposobność bezpiecznego oraz nieniszczącego użycia elektromagnetycznych hamulców tarczowych z serii HPS w temperaturze niższej niż 155°C - przede wszystkim w roli trwałych: hamulców pozycjonowania lub hamulców bezpieczeństwa. Cechowane klasą termiczną F elektromagnetyczne hamulce tarczowe z serii HPS zasilane są napięciem stałym: 24, 104, 180, albo 207 V (zależnie od modelu). Za sprawą tychże hamulców, można w bezpieczny sposób przeprowadzić zatrzymanie awaryjne m.in. napędów i zadanych, mechanicznych części ze szczególnym uwzględnieniem ich pozycjonowania. Przewidziana została także dźwignia do ręcznego luzowania hamulców, a dostępne opcje ich wykonania na dobrą sprawę warunkują trafiony wybór do konkretnych wymagań użytkownika. Dzieje się to, w rzeczy samej, przy następujących stopniach ochrony: od IP44 do IP56, które jednoznacznie wskazują, że elektromagnetyczne hamulce tarczowe z serii HPS idzie zastosować zwłaszcza, gdy mowa o dźwigach przemysłowych, maszynach do obróbki drewna, wyciągarkach, a także turbinach wiatrowych czy schodach ruchomych.
Zobacz również:
- Firma Emitel z powodzeniem przeprowadziła testy bezzałogowego transportu ładunków
- Konwertery światłowodowe FOC
- Okrągłe złącza UIC IT do transmisji Gigabit Ethernet
- Oprogramowanie TIA Portal w wersji 20
- Przekaźniki bistabilne z serii R2B
- Przeciwpożarowy wyłącznik prądu ETN
Dowiedz się więcej na temat:
Apple, AVT Korporacja, Cantoni, EATON, Emitel, HARTING, Lenze, LG Electronics (LG), Pepperl+Fuchs, Relpol, Siemens, Turck, WINSTAR