Stacje ładowania aut elektrycznych na parkingach stanowią obecnie coraz powszechniejszy widok. Jest to także sposób na przyciągnięcie nowego segmentu użytkowników, którymi są, z punktu widzenia podmiotów, kierowcy elektryków. Jednakże udostępnienie kierowcom stacji, czy ogólniej: infrastruktury do ładowania pojazdów elektrycznych, to jedno. Z drugiej strony, z punktu widzenia zarządców parkingów, bardzo ważna jest technologia zarządzania stacjami i możliwość ich integracji z systemem zarządzania parkingiem. Przykładem integracji systemu parkingowego z systemem Elocity jest hub Ekoen, który można znaleźć przy ul. Postępu 14 w Warszawie. Będąc tam, właściciele pojazdów elektrycznych płacą wyłącznie za pobraną moc, bez ponoszenia opłaty za postój. Walidacja niezbędnych opłat odbywa się automatycznie, a w systemie Elocity wysokość opłaty parkingowej można skorelować również z ilością pobranej i faktycznie zużytkowanej mocy w trakcie ładowania elektryków. Cena za ładowanie elektryka może być uzależniona od czasu korzystania z parkingu. Można również wprowadzać wybrane cenniki ładowania pojazdów elektrycznych dla najemców i gości, a także różnicować ceny, za ładowanie pojazdów elektrycznych, w zależności od pory dnia, czy dni tygodnia (przykładowo inny cennik w dni powszednie, a inny w weekendy). Integracja z systemem Elocity otwiera tak naprawdę zupełnie nowe możliwości promowania parkingów. Warto wspomnieć, że Elocity to popularna wśród użytkowników pojazdów elektyrcznych aplikacja z największą liczbą stacji ładowania w Polsce. Pod koniec 2023 roku korzystało z niej do 35 tysięcy kierowców, a dzięki roamingowi, stacje z systemem Elocity widoczne są także w: nawigacjach samochodowych i systemach flotowych (np.Shell Recharge).
Więcej informacji pod adresem: elo.city