Wszystko co musisz wiedzieć o wideorejestratorze S9 Duo firmy Xblitz
Wideorejestrator S9 Duo firmy Xblitz łączy w sobie: unikalną funkcjonalność, a także wysoką jakość wykonania. Dzięki modułowi Wi-Fi i aplikacji Viidure można nim, w przystępny sposób, sterować z użyciem telefonu, a obecna w zestawie kamera wsteczna z trybem parkingowym zapewnia właściwą kontrolę nad otoczeniem pojazdu. Jest również zapewniona funkcja "loop recording" - wideorejestrator S9 Duo nagrywa wideo bez przerwy, nadpisując stare nagrania. W chwili, kiedy obecny w wideorejestratorze S9 Duo G-sensor detekuje nagłe przyspieszenie, czy hamowanie (m.in. w chwili kolizji) następuje błyskawiczne wyzwolenie nagrywania wideo. Wszystkie istotne szczegóły, w tym wygląd pojazdów i numery tablic rejestracyjnych, są dość sprawnie rejestrowane, a szerokokątny obiektyw kamery uchwyca pełny obraz 3 pasów drogi z przodu i z tyłu pojazdu. Po załączeniu biegu cofania wideorejestrator S9 Duo automatycznie wyznacza linie, które ułatwiają manewr parkowania. Z kolei w niezwykle trudnych warunkach oświetleniowych, m.in. przy intensywnym blasku Słońca, WDR pomaga utrzymać równowagę między jasnymi, a ciemnymi obszarami, co przekłada się na klarowny, równomierny obraz.
W przypadku gdy pojazd pozostaje zaparkowany, znajdująca się w wideorejestratorze S9 Duo kamera w trybie parkingowym rejestruje obraz i dźwięk wokół pojazdu do chwili kiedy bateria w wideorejestratorze nie rozładuje się. Wyraźny wyświetlacz wideorejestratora S9 Duo daje w rzeczywistości możliwość wyświetlania obrazu na 3 następujące sposoby:
- jako ekran podzielony na widok z przedniej i tylnej kamery,
- jako obraz z tylnej kamery w obrazie kamery przedniej,
- jako szybkie przełączanie widoku między kamerą przednią i tylną.
Do prawidłowego działania wideorejestratora wymagana jest karta microSD o pojemności do 128 GB, na której będą zapisywane wszystkie pliki. Klasyczny wygląd rozwiązania sprawia, że pasuje ono doskonale do wnętrza każdego auta. Oprócz tego niesłychanie solidna obudowa z aluminiowymi elementami zwiększa odporność S9 Duo na różne urazy mechaniczne, a żadne zdarzenie nie pozostaje niezauważone.
Najnowszy czujnik mocy radiowej firmy Anritsu o symbolu MA24103A
Służący do pomiarów wartości: szczytowych i skutecznych mocy radiowej czujnik MA24103A obsługuje przedział częstotliwości: 25 MHz-1 GHz. Dzięki temu czujnikowi, zapewnione jest w praktyce niezwykle dokładne określanie tej mocy - jeżeli zawiera się w zakresie: od 2 mW do 150 W. Opisywany czujnik zapewnia prawie zerowe straty wtrąceniowe, jak również sprawdza się bez zastrzeżeń, w przeróżnych, niezwykle skomplikowanych zastosowaniach terenowych. Wyróżniający się sporą dokładnością pomiarową czujnik mocy radiowej MA24103A wymienia dane z otoczeniem przy użyciu m.in. interfejsu USB. Jego nieoceniony potencjał pracy można, z niezwykłą łatwością, dostrzec już przy temperaturze otoczenia: 0-55 ºC (temperatura pracy MA24103A). Przy niższych częstotliwościach moc nadawanego sygnału radiowego mieści się zazwyczaj w zakresie dziesiątek lub setek watów. Opisywany czujnik nadaje się doskonale do tego typu sygnałów. Stojącą za opracowaniem czujnika mocy radiowej MA24103A motywacją było to, że mnóstwo strategicznych sektorów, w tym kolej oraz awionika, korzysta z zakresów częstotliwości poniżej 1 GHz, żeby utrzymać łączność z szybko poruszającymi się maszynami (pojazdami). Zaletą tych zakresów jest to, że sygnały nimi wyróżnione mogą rozchodzić się, w łatwy sposób, na znaczne odległości, co bez wątpienia pozwala na zarządzanie maszynami w rozproszony sposób. Jednak różnego rodzaju błędy pomiarowe - choćby te najmniejsze, mogą w istocie zagrozić poczuciu bezpieczeństwa, jak też skutkować poważnymi konsekwencjami, szczególnie śmiertelnymi. Pragnąc uniknięcia tych konsekwencji, warto wykorzystać czujnik mocy radiowej MA24103A. Jego zastosowania to m.in. zautomatyzowane systemy sterowania pociągiem, głosowe stacje bazowe FM, systemy testowania radiolatarni i radary nadzorcze.
Należąca do marki GOODRAM karta pamięci IRDM M2AA microCARD
Karta pamięci IRDM M2AA microCARD może służyć jako rozszerzenie wewnętrzne rozwiązań z systemem Android. Obok wysokiej wydajności działania, karta ta zapewnia odczyt danych z szybkością 170 MB/s oraz ich zapis z szybkością 120 MB/s. Jest to osiągane dla maksymalnej pojemności 512 GB. Opisywana karta spełnia w szczególności różne wymogi klasy video V30. Nowoczesne urządzenia rejestrujące obraz, m.in. kamery sportowe, drony i wideorejestratory, a nawet kamery monitoringu, stanowią aktualnie powszechne rozwiązanie w życiu człowieka. Ich parametry umożliwiają zapisywanie coraz większej liczby, wysokiej klasy danych - a temu podołać może jedynie wydajna w działaniu karta pamięci. Jedną z nich jest należąca do marki GOODRAM karta pamięci IRDM M2AA microCARD, która korzysta z interfejsu UHS-I i bazuje, z łatwością, na klasie szybkości U3. Dzięki starannie dobranym komponentom - o najwyższej jakości, karta ta sprawdza się wprost w ekstremalnych warunkach użytkowania. Kluczowymi, żeby nie powiedzieć najważniejszymi, cechami karty pamięci IRDM M2AA microCARD są, dla przykładu: wodoodporność i odporność na wstrząsy, promieniowanie magnetyczne, a także z dużą pewnością na promieniowanie rentgenowskie. Dzięki wypełnianiu wymagań klasy video V30, IRDM M2AA microCARD zapewnia najwyższą wydajność i niezawodność pracy, dając na dobrą sprawę możliwość nagrywania filmów w trybach slow motion oraz w rozdzielczości 4K (nie niższej). Za sprawą tej karty można również nacieszyć się najwyższej jakości materiałami w trybie nagrywania pętli 24h, co przydaje się zwłaszcza w wideorejestratorach.
NATEC Helix - niewielka obudowa komputerowa o dużych możliwościach
Jest to uniwersalna obudowa, która cechują: nie tylko sprytne rozwiązania, ale także sztywna konstrukcja z metalu i z tworzywa ABS, co bezproblemowo przekłada się na ochronę wnętrza komputera. Jej stonowany wygląd sprawia, że sprawdza się idealnie w biurze czy w domu, jak również wszędzie tam, gdzie liczą się zwykłe, tradycyjne, klasyczne rozwiązania - i nic więcej. Przy małych i zewnętrznych wymiarach, obudowa NATEC Helix gwarantuje kompatybilność z płytami głównymi microATX i Mini-ITX. W połączeniu ze znaczną liczbą miejsc na dyski i dużą przestrzenią na kartę graficzną umożliwia to budowę wydajnego komputera przeznaczonego do pracy i szeroko pojętej rozrywki. Przewidziane zostały m.in. 3 miejsca na nośniki SSD 2.5", 1 slot dla HDD 3.5" oraz 2 miejsca hybrydowe na dyski 2.5"/3.5". Jest też obecna zatoka 5.25" np. na napęd optyczny DVD albo Blu-ray. Możliwość montażu karty graficznej o maksymalnej długości 33 cm jest wliczona, tak samo jak opcja montażu wieżowego chłodzenia procesora o maksymalnej wysokości 14,8 cm. Za wydmuchiwanie rozgrzanego powietrza, poza komputer, odpowiada m.in. fabrycznie zainstalowany wentylator o średnicy 8 cm, w tylnej części NATEC Helix, który można wesprzeć dodatkowymi wentylatorami o średnicy 12 cm - na przodzie albo z boku obudowy (wentylatory te należy samodzielnie zainstalować). Obudowa NATEC Helix z łatwością minimalizuje temperaturę zainstalowanych wewnątrz podzespołów. Usprawnia ona także codzienne użytkowanie, dzięki bogatemu panelowi przedniemu z aż 4 gniazdami USB.
Wodorowy pojazd kosmiczny Lunar Cruiser poweźmie udział w przyszłej misji NASA na Księżycu
Ważący ok. 10 ton Lunar Cruiser stanowi pojazd dla 2 członków załogi, który w razie potrzeby zabierze na pokład 2 następne osoby. Został zaprojektowany tak, aby umożliwić astronautom pozostanie w środku bez skafandrów kosmicznych i zapewnić odpowiednie warunki do życia, przez dosyć długi czas. Wnętrze Lunar Cruiser wypełnione jest powietrzem pod odpowiednim ciśnieniem. Opisywany pojazd będzie obsługiwany przez wybitnych, japońskich astronautów. Zgodnie z pierwotnym planem, Lunar Cruiser będzie mógł pokonywać dziennie dystans do 20 km, umożliwiając załodze pojazdu prowadzenie szeregu badań gleby i zasobów podziemnych w rejonach południowego bieguna Księżyca. Do napędu Lunar Cruisera zastosowane zostaną zdolne do regeneracji ogniwa paliwowe (RFC), a na wyposażeniu pojazdu znaleźć się mają, na dobrą sprawę, również panele słoneczne (PV), a także zbiorniki na wodór i wodę. Przełomowa, bezemisyjna technologia RFC pozwoli na poruszanie się bez przerwy - nawet bez dostępu do światła słonecznego, a w sprzyjających warunkach pozwoli łatwo uzyskać wodór, na zasadzie elektrolizy z udziałem energii słonecznej.
W trakcie nocy księżycowych pojazd kosmiczny Lunar Cruiser będzie korzystać z dostępnych w nim, zgromadzonych zapasów, a wodę, będącą efektem ubocznym produkowania energii w ogniwach paliwowych, zgromadzi w dedykowanym zbiorniku, żeby wykorzystać ją ponownie do produkcji wodoru podczas dnia księżycowego. Opisywany pojazd będzie mógł, z łatwością poruszać się po nieznanym terenie dzięki: czujnikom lidarowym do omijania kraterów i skał, a także złożonym systemom nawigacji radiowej, danym z kół z każdej osi oraz oprogramowaniu do analizy pozycji gwiazd w kosmosie. Jeżeli kontrolę nad pojazdem przejmie załoga, wtedy, z powodzeniem, Lunar Cruiser będzie czuwać nad bezpieczeństwem i podpowiadać optymalny tor jazdy. Okres eksploatacji Lunar Cruisera w misjach kosmicznych wyniesie około 10 lat. W tym czasie pojazd ma pokonać aż 100 tysięcy km. Czy tyle faktycznie wyniesie ten dystans, w praktyce się okaże.
Transformacja starej wywrotki, która doładowuje baterie przy okazji
Wozidło technologiczne to rodzaj wywrotki przeznaczonej do transportu bardzo dużych ilości materiałów w terenie niedostępnym dla klasycznych ciężarówek. Są to dosyć ciężkie pojazdy, których dopuszczalna masa całkowita przekracza zazwyczaj 100 ton. W projekt elektryfikacji tego typu wozidła zaangażowała się firma ABB. Do pojazdu, który eksploatowany jest w Turcji wstawiono m.in. przekształtnik BORDLINE CC200, baterię i silnik trakcyjny wraz z elektroniką sterowniczą oraz systemem BTMS, który monitoruje warunki pracy baterii. Na trasie wozidła stanęła też szybka ładowarkę, która okazała się jednak mniej przydatna, niż się spodziewano. Zmodernizowane wozidło techniczne nie stanowi rzecz jasna perpetuum mobile - raz na jakiś czas, częściej jednak niż rzadziej, pojazd trzeba doładować z użyciem stacjonarnej ładowarki. Tym niemniej jest to wyszukany przykład modernizacji. Trzydziestoletni pojazd, który właśnie dochodził końca cyklu operacyjnego, zyskał zupełnie nowe życie. W jego modernizację byli w znacznej mierze zaangażowani polscy inżynierowie ABB, którzy odpowiadali za mechaniczny i elektryczny projekt przekształtnika oraz za oprogramowanie w pojeździe. Dzięki hamowaniu odzyskowemu, zmodernizowane wozidło naładowuje własną baterię, jadąc w dół, a po tym jak rozładuje ładunek i powraca na górę, korzysta tylko z odzyskanej wcześniej energii. Zgodnie z obliczeniami, transformacja wozidła technicznego sprawiła, że do baku pojazdu nie trzeba np. wlewać około 100 tysięcy litrów oleju napędowego rocznie oraz nie jest emitowanych 245 ton dwutlenku węgla (CO2) do atmosfery - jest to odpowiednik 58 spalinowych aut osobowych w dowolnym zakątku świata. Modernizację wozidła technicznego chwalą sobie w szczególności pracownicy zakładu, w którym działa wozidło, choćby z faktu zmniejszonego poziomu hałasu. Zmniejszono również znacząco koszty operacyjne, zwiększając jednocześnie: wydajność oraz produktywność, których poziom nieustannie warunkuje opisane wozidło techniczne.
Zobacz również:
- Firma Farnell publikuje przewodnik techniczny poświęcony stacjom ładowania do pojazdów elektrycznych
- Firma FUJIFILM zapowiada nowy model Acuity Triton, który wykorzystuje technologię AQUAFUZE
- Firma Microchip Technology informuje: ruszyła rejestracja na międzynarodową konferencję MASTERs
- Główny Punkt Zasilania (GPZ) Pilzno oddany do użytku
- Lampy produkcji Lena Lighting dostępne w oprogramowaniu DIALux
- Uruchomienie portalu BOM w ramach platformy Altium 365
Dowiedz się więcej na temat:
ABB, Altium, Anritsu, AVT Korporacja, Farnell, FUJIFILM, Lena Lighting, Microchip Technology, NASA, NATEC, TAURON, Toyota, Wilk Elektronik, Xblitz