Serwisy partnerskie:
Close icon
Serwisy partnerskie

Sekret studia DEVSISTERS w ożywianiu postaci 3D

Article Image
Wraz z postępem technologicznym odgrywającym coraz poważniejszą rolę w procesie twórczym, granice kreowania poszerzają się. Artyści i projektanci korzystają z multum mediów jednocześnie, sięgając po cyfrową ilustrację albo animacje. Łącząc możliwości technologii z pięknem i różnorodnością sztuki, profesjonaliści są w stanie uczynić, gdy chodzi o dzieła, więcej realistycznych produkcji niż kiedykolwiek wcześniej.

Firma Samsung spotkała się z 2 projektantkami 3D ze studia DEVSISTERS - paniami: Sangyi Kim i Seną Yoo, aby dowiedzieć się, w jaki sposób monitor ViewFinity S9 pomaga im ożywiać statyczne postacie. Przeprowadzono z tymi paniami dość rzeczowy wywiad przedstawiony w dalszej części pod zdjęciem. Studio, w którym obydwie projektantki pracują powstało w 2007 roku i dostarcza popularne gry oraz usługi oparte na serii Cookie Run. Produkcje te posiadają łącznie 200 milionów graczy na całym świecie.

Projektantki studia DEVSISTERS: pani Sangyi Kim (po lewej stronie)
i pani Sena Yoo (po prawej stronie)

Czy możecie się krótko przedstawić i opowiedzieć nam o swoich rolach w projektowaniu 3D?

Sangyi Kim: Jestem odpowiedzialna za oświetlenie postaci i obiektów 3D. Zajmuję się także compositingiem tj. łączeniem elementów 3D i efektów z różnych źródeł w jeden spójny obraz. Podczas procesu oświetlenia skupiam się na ekspresji kolorów, ażeby podkreślić osobowość i urok każdej postaci.

Sena Yoo: Ja z kolei odpowiadam za planowanie treści marketingowych 3D dla Cookie Run, ogólny projekt graficzny 3D oraz oświetlenie. Skupiam się głównie na tym, ażeby postacie 3D przekonwertowane z 2D były bardziej dynamiczne - dzięki przekazywanym historiom, a także ruchomej grafice.

Jaki był Wasz ostatni projekt 3D stworzony przy użyciu ViewFinity S9? Jakie to było doświadczenie?

Sangyi Kim: Ostatnio, w ramach współpracy z operatorem międzynarodowego lotniska w Inczhon w Korei Południowej, miałyśmy okazję zrobić grafiki dla Media Tower na Terminalu 1. Projekty te były emitowane do końca sierpnia 2023 roku. Przedsięwzięcie wymagało od nas skrupulatności, ponieważ zaproponowane treści wyświetlane były na 27-metrowym ekranie. Oznaczało to, że nawet najmniejsze niedoskonałości mogły rzucać się w oczy. Na szczęście ViewFinity S9 umożliwił nam przejrzenie projektów oraz wizualizację tego, jaki będzie efekt końcowy, by zidentyfikować aspekty wymagające poprawy.

Sena Yoo: Muszę również dodać, że w trakcie edycji pionowych filmów niezbędna okazała się funkcja Pivot - wystarczyło jedynie obrócić monitor. Prawdę mówiąc, martwiłam się dosyć, że podczas wyświetlania treści w wysokiej rozdzielczości w Media Tower, pojawią się migotania i szumy wizualne. ViewFinity S9 pozwolił mi jednak sprawdzić te kwestie z wyprzedzeniem. Co więcej, ważne było, aby postacie z Cookie Run miały płynne oraz szczegółowe ruchy, przekazując przechodniom radość i podekscytowanie. Znajdowały się przecież na lotnisku, tj. miejscu, którego esencją jest podróż. Właśnie dlatego ViewFinity S9 był idealnym monitorem do tego projektu.

Jakie są różnice między ViewFinity S9, a innymi monitorami, z których korzystałyście w przeszłości?

Sangyi Kim: Kluczowe jest dodanie do projektu elementów świetlnych, takich jak: kontrast czy głębia. Dzięki temu postacie stają się w praktyce realistyczne. ViewFinity S9 precyzyjnie odzwierciedla kolory oraz światło w sposób, w jaki powinny być one widziane. Zapewnia też płynną gradację barw, unikając typowego dla innych monitorów zlewania się odcieni. Kolejną imponującą cechą jest wzorcowe wyświetlanie zarówno jasnych, jak również ciemnych części obrazu - bez zniekształcania kolorów. Trzeba przyznać, że różnica jest widoczna. Ekspresja barw oraz szczegółowość na ViewFinity S9 jest po prostu doskonała, dzięki czemu znacznie zwiększa naszą produktywność.

Sena Yoo: Mam identyczne wrażenia. Największą różnicą, jaka rzuciła mi się w oczy, jest fakt, że ViewFinity jest w stanie pokazać pełne spektrum kolorów - nawet w jasnych światłach lub cieniach. Kiedy nanosimy ostatnie poprawki na wideo, przed eksportem, możemy dość łatwo sprawdzić, czy na obrazach nie ma efektu whiteout - zbyt wybielonych obszarów lub w drugą stronę - miejsc zbyt przyciemnionych. Tak samo było przed odtworzeniem naszej animacji w Media Tower - mogłyśmy zobaczyć klip w takiej formie, jaka później została wyświetlona. To bardzo nam pomogło.

Jaka jest najbardziej satysfakcjonująca funkcja ViewFinity S9?

Sena Yoo: Zdecydowanie rozdzielczość 5K. Jestem z niej bardzo zadowolona, ponieważ słaba rozdzielczość może pomniejszyć szczegółowość obrazu. Ponadto, jak już tu wspominałyśmy, monitor wyraźnie definiuje światła i cienie, zwiększając wyrazistość treści.

Sangyi Kim: Uwielbiam elastyczność ViewFinity S9. Mogę przesuwać interfejs w dowolne miejsce na ekranie, co oznacza, że mam znacznie więcej miejsca do pracy. Co więcej, matowy wyświetlacz monitora skutecznie redukuje odbicia czy odblaski światła. Mogę skupić się na swojej pracy, która stała się teraz bardziej komfortowa, tj. nie muszę już używać kaptura, ani żadnej innej osłony na monitor.

Czy są jakieś inne funkcje, które chciałabyś podkreślić?

Sangyi Kim: ViewFinity S9 to w praktyce idealny wybór dla projektantów 3D, którzy szukają kompatybilności z Windowsami. Zauważyłam, że istnieje niewiele urządzeń, które obsługują zarówno rozdzielczość 5K, jak i te systemy operacyjne. Natomiast spora część projektantów 3D preferuje renderowanie CPU, i to zamiast GPU, ponieważ jest to bardziej produktywne. W związku z tym wolą używać monitorów opartych o Windows.

Sena Yoo: Podczas naszych spotkań w praktyce udostępniamy na ekranie materiały, które są niezbędne w dyskusji. Wcześniej było to niezwykle kłopotliwe. Dzięki ViewFinity S9 możemy wygodnie i bezprzewodowo prezentować naszą pracę na dowolnym monitorze. Ponadto ten sprzęt jest produktem typu "wszystko w jednym" i zapewnia szereg funkcji wspomagających proces twórczy.

Czy jest coś jeszcze, czym chciałybyście się podzielić z projektantami na temat ViewFinity S9?

Sena Yoo: Dla projektantów, monitor jest zarówno szkicownikiem, jak też i pędzlem. Twórcy muszą wyrazić siebie na tym urządzeniu tak, jakby to była kartka papieru. Dlatego monitor i jego rozdzielczość są krytycznymi czynnikami, które należy wziąć pod uwagę podczas pracy w branży sztuki 3D. Uważam, że ViewFinity S9 jest idealnym towarzyszem dla projektantów 3D, ponieważ obsługuje ultrawysoką rozdzielczość 5K i zwiększa wydajność pracy.

Sangyi Kim: Naprawdę uważam, że ViewFinity S9 został stworzony z myślą o projektantach i kreatywnych profesjonalistach. Kolory są precyzyjne, a monitor elegancki czy piękny. Sam w sobie błyszczy. Zapewnia on prawdziwy przyrost produktywności. Brak mi niestety słów, aby wystarczająco go polecić - to sprzęt, który po prostu trzeba przetestować samemu.

Galeria
Wideo
Firma: Samsung
Tematyka materiału: DEVSISTERS, projektowanie 3D, Samsung, Sangyi Kim, Sena Yoo, sztuka
AUTOR
Źródło
news.samsung.com
Udostępnij
Zobacz wszystkie quizy
Quiz weekendowy
Edukacja
1/10 Jak działa rezystor LDR?
UK Logo
Elektronika dla Wszystkich
Zapisując się na nasz newsletter możesz otrzymać GRATIS
najnowsze e-wydanie magazynu "Elektronika dla Wszystkich"