Sprawdź zakres oferowanych usług
Pierwszą ważną kwestią jest zakres oferowanych usług: szersza oferta to większa możliwość dopasowania do potrzeb firmy. Co więcej, kluczem jest współpraca: łatwiej jest koordynować, czy też utrzymywać współpracę z jednym niż z wieloma przedsiębiorstwami, jako że oznacza to mniej kosztów po drodze - m.in. za transport od jednego podwykonawcy do drugiego. Stąd warto wybierać przedsiębiorstwa świadczące całościowe usługi: od produkcji płytek PCB, po montaż podzespołów, testy i usługi dodatkowe, np. lakierowanie.
Postaw na firmę z doświadczeniem
Druga sprawa to doświadczenie: firma, która ma za sobą mnóstwo udanych realizacji mrowia usług - np. 2 tysiące razy, jest w stanie: przewidzieć problemy, dokładnie rozplanować własny harmonogram prac i zapewnić: nie tylko jakość, ale też terminowość. Wytwórstwo elektroniki to skomplikowany proces, w trakcie którego wiele rzeczy może pójść niezgodnie z planem. W tej sytuacji doświadczenie pracowników pozwala na natychmiastową reakcję oraz eliminację problemów, bez ponoszenia dodatkowych kosztów.
Oceń zaplecze technologiczne
Ceniący się producent elektroniki powinien mieć najwyższej jakości zaplecze technologiczne i inżynieryjne. Podstawą tego jest zarówno wykwaifikowana kadra, jak i odpowiednio dobrany sprzęt, który umożliwia wykonywanie złożonych procesów. Płytki drukowane montuje się np.: powierzchniowo, jednak trzeba dysponować dedykowaną linią produkcyjną, która gwarantuje maksymalnie wskaźniki wydajności oraz określone parametry techniczne i technologiczne.
Zweryfikuj podejście do zarządzania
Zanim podpisze się umowę na usługi EMS, warto zweryfikować podejście firm do produkcji i łańcucha dostaw. Dobry dostawca usług to taki, który skupia się na tym, żeby czas realizacji, niezależnie od okoliczności, był jak najkrótszy przy jak najmniejszych kosztach. Istotne są tu certyfikaty w zakresie zarządzania jakością i środowiskiem. Jeżeli chodzi o łańcuchy dostaw, to producent elektroniki winien umieć przeprowadzać analizę rynku, a także identyfikować i eliminować zagrożenia, by zapewnić ciągłość dostaw.
Przekonaj się, jak wygląda obsługa klienta
Na koniec kwestia, która nie jest istotna z technicznego punktu widzenia, ale ma bardzo duże znaczenie przy współpracy - obsługa klienta. Dostawca usług EMS winien dbać o: stworzenie partnerskich relacji, odpowiedzi na wszelkie pytania i wsparcie na każdym etapie projektu.