W asortymencie tego producenta znajdziemy silniki typu EC profilowane do zastosowania w układach wentylacyjnych. Zasilane są standardowym napięciem 230 VAC, dzięki czemu znajdują szerokie zastosowanie w wielu różnych aplikacjach i doskonale sprawdzają się jako zamienniki dla starszych rozwiązań (AC).
Ten typ silnika (EC, ang. Electronically Comutated) wyróżnia się tym, że zastosowano w nim elektroniczną komutację. Jest to silnik synchroniczny zasilany “na wejściu” napięciem stałym. Między źródłem zasilania DC a stojanem znajduje się układ elektronicznej komutacji, który w odpowiedniej sekwencji zasila uzwojenia. Tego typu silnik ma szereg zalet; podstawowa polega na wyeliminowaniu “z definicji” zużywających się szczotek komutatora, dodatkową jest uniezależnienie obrotów nominalnych od częstotliwości napięcia sieciowego. Takie silniki przy zachowaniu mocy mają mniejsze rozmiary niż silniki AC i DC a także dysponują wysokim momentem obrotowym w bardzo szerokim zakresie obrotów. Zasada pracy silnika EC jest szeroko opisana w Internecie; ładnie przygotowany filmik prezentujemy poniżej.
Silniki dostępne w ofercie TME osiągają prędkość obrotową do 1300 obr./min, dysponują mocą 20 W lub 30 W. Typowym przedstawicielem tej grupy jest silnik ERB2012AC0032 przedstawiony na ilustracji 1.
Podstawowe parametry tego silnika przedstawia tabela 1.
Silniki EC OLMO MOTORS są produkowane w Europie. Standardowe modele dostępne są bezpośrednio z magazynów TME, co diametralnie skraca czas wysyłki. Za pośrednictwem TME istnieje także możliwość zamówienia większej ilości urządzeń, sprowadzanych od producenta.