Podczas budowy pojazdu HySE-X1 zastosowano zmodyfikowane podwozie zespołu Overdrive Racing, który wielokrotnie startował w Rajdzie Dakar. Opisywany pojazd obejmuje 3 zbiorniki na wodór, kontrolę bezpieczeństwa instalacji wodorowej oraz inne technologie z firmy Toyota powstałe dzięki startom wodorowej GR Corolli H2 Concept w długodystansowych wyścigach. Rolę neizawodnego napędu pojazdu HySE-X1 spełnia chłodzony cieczą silnik motocyklowy, w pełni przystosowany do spalania wodoru. Jest to czterocylindrowa jednostka o pojemności 1 l, która liczy 16 zaworów jednostka DOHC z doładowaniem. Ważący 1,5 tony pojazd HySE-X1 ma kabinę, która nie różni się niczym od wnętrza klasycznego pojazdu rajdowego. Fotel kierowcy umieszczony jest nieco powyżej ze względu na zamocowane pod nim zbiorniki wodoru, a jeśli chodzi o zamontowany w pojeździe ekran, to wyświetlane są nim kluczowe dane, w tym: ilości wodoru, który pozostał do wykorzystania, zasięg pojazdu oraz ciśnienie w zbiornikach łącznie z ich teperaturą.
2 tygodnie spędzone za kierownicą wodorowego buggy na trasie Dakar Future Mission 1000 i wszystkie wrażenia z tym związane tylko potwierdzają, że jest to pojazd bezpieczny, który, na dobrą sprawę, prowadzi się łatwo i niezawodnie. Wysoki moment obrotowy silnika pozwala, w rzeczy samej, pokonywać piach i wydmy, a parametry napędu są dobrze dobrane. Opisywany pojazd rozpędza się maksymalnie do 125-130 km/h i nie sprawia problemów technicznych dla jego załogi, zwłaszcza w warunkach typowych dla odcinków specjalnych Rajdu Dakar. Dzięki jego niezawodności obecni w ramach Dakar Future Mission 1000 mechanicy nie mieli w ogóle pracy przy serwisowaniu pojazdu HySE-X1. To się nazywa jakość, a zarazem i sukces, w który, bez zbędnych zdań, zaangażowana jest firma Toyota.
Więcej informacji pod adresem: toyotanews.eu