Ostatni niedobór personelu lotniska Schiphol w Amsterdamie po pandemii COVID-19 okazał się główną przeszkodą w obsłudze ruchu lotniczego. Na skutek długich kolejek pasażerów do kontroli bezpieczeństwa dokonano pełnej modernizacji strefy bezpieczeństwa Schengen gdy chodzi o wspomniane lotnisko. Zainstalowano m.in. skanery R&S QPS201, które zredukowały, w stopniu znaczącym, liczbę rewizji osobistych, a pasażerowie zaczęli doświadczać: wygody i szybkości obsługi w punktach kontroli bezpieczeństwa. Dość kluczową dla lotniska Schiphol w Amsterdamie sprawą była terminowa dostawa skanerów R&S QPS201 na miejsce. Pomimo światowego niedoboru komponentów, firma Rohde & Schwarz okazała się niezawodna w tym aspekcie. Każdy z dostarczonych skanerów bezpieczeństwa został wykonany w Niemczech, a dzięki racjonalnym łańcuchom dostaw, firma była w stanie wywiązać się z terminów.
Jak przyznaje nadzorca prac związanych z instalacją skanerów bezpieczeństwa R&S QPS201 na lotnisku Schiphol w Amsterdamie, Perry van Kan:
"Modernizacja takich miejsc jak strefa bezpieczeństwa Schengen wymaga dosyć dużo pracy czy planowania. Usługi pasażerskie muszą być podtrzymane, a zmiany nie mogą powodować, w praktyce, ograniczeń. Zazwyczaj taki proces zajmuje mnóstwo czasu, a my go nie mieliśmy. To dla nas wspaniałe, że skanery bezpieczeństwa zostały dostarczone w tak krótkim czasie, a współpraca z Rohde & Schwarz okazała się bardzo elastyczna."
Więcej informacji pod adresem: rohde-schwarz.com