Kiedy tylko pas bezpieczeństwa zostanie zapięty, napinacz ACR8 dąży do jego przylegania w ścisły sposób do pasażera. Jeśli czujniki pojazdu wykryją krytyczną sytuację na drodze, która może prowadzić do gwałtownego hamowania, a nawet kolizji, system pasów bezpieczeństwa może wykorzystać ten czas do zwiększenia ochrony pasażera. W tym celu zintegrowano go, z całą stanowczością, z zautomatyzowanym asystentem hamowania awaryjnego. W przypadku późniejszego zderzenia rozpoczyna się pirotechniczne napinanie, jak również zwiększa się na dobre funkcjonalność poduszek powietrznych oraz pasów bezpieczeństwa. ACR8 można gdy to konieczne stosować m.in. do ostrzegania kierowcy. Może "rozbudzić" kierowcę kiedy jest w praktyce zmęczony lub kiedy przełącza się z jazdy automatycznej na ręczną może wytwarzać wibracje o wysokiej częstotliwości - aby ostrzec kierowcę, że musi ponownie przejąć kontrolę nad pojazdem. ACR8 dostępny jest m.in. w wersji zintegrowanej z fotelem wymagającej tylko 6 cm głębokości montażu. Oznacza to, że można go stosować ze wszystkimi typami siedzeń, i to bez ograniczania ich konstrukcji.
Więcej informacji pod adresem: press.zf.com