Istniejąca w rybnickim zakładzie DB Cargo Polska linia złożona jest z 24 stanowisk ułożonych w 3 niezależne nitki naprawcze. Pierwsza z nitek realizuje naprawy poziomu P4 i P5 zgodnie ze standardami: DSU, IS1 i IS2 oraz systemem utrzymania VPI. Druga nitka realizuje naprawy maźnic (IS LU). Trzecia nitka to z kolei naprawy IS0 i oględziny EVIC. Stosowane są obrotniki firmy HAK z możliwością zmiany prędkości i kierunku obrotów, tokarka portalowa UFD140N firmy Rafamet do obróbki zestawów kołowych, wysokociśnieniowe stanowisko do usuwania powłoki malarskiej firmy Purima, robot KUKA oraz zautomatyzowane stanowisko do badań ultradźwiękowych firmy BIP Technology. Całość została połączona torami technologicznymi z obrotnikami - pozwala to autonomicznym wózkom akumulatorowym na łatwe przetaczanie zestawów między stanowiskami.
Proces regeneracji zestawów kołowych wspierają funkcjonalne rozwiązania IT. Odpowiednio zaprojektowany system weryfikuje zestawy kołowe przed oraz podczas napraw. W rezultacie możliwe jest wsparcie operatora przy czynnościach naprawczych i wprowadzaniu danych do elektronicznej karty pomiarowej zestawu kołowego. Wszystkie czynności są odnotowywane, co pozwala na dalszą optymalizację prac oraz śledzenie historii zestawów kołowych.
Więcej szczegółów pod adresami: link 1 i link 2 (ostatni link to playlista YouTube).