W szczególności mowa tu o braku wystarczających, w przypadku istniejących na rynku technologii łączności, możliwości do wymiany dużej liczby danych z kamer, a także o niedostatecznej długości bezprzewodowych łączy między ciągnikami siodłowymi, a naczepami (długości te nie zapewniają stabilnych transmisji). By temu zaradzić, obydwie firmy rozpoczęły w 2020 roku prace nad systemami łączności dalekiego zasięgu, które mają dostarczać wysokiej jakości strumienie wideo bez błędów i opóźnień. Jednak dotychczas prace te były ukrywane - tym niemniej stopień ich zaawansowania skłonił do ujawnienia faktu ich realizacji (w tym znaczeniu należy rozumieć przywołaną zapowiedź). Jak powiedział prezes i dyrektor generalny Stoneridge, Jon DeGaynor:
"W połączeniu z naszymi kamerami rozwiązania łączności Valens Semiconductor otwiera drzwi do rozwoju nowych technologii i (…) produktów (…) które (…) będą zmieniać obszar bezpieczeństwa pojazdów użytkowych i zmniejszać koszty operacyjne flot".
Z kolei prezes Valens Semiconductor, Gideon Ben-Zvi, dodał:
"Rozwiązania, nad którymi pracujemy, oparte na rodzinie chipsetów Valens VA6000, otworzą drzwi do bezpieczniejszych doświadczeń dla kierowców ciężarówek na całym świecie, polegających na systemach Stoneridge. Wykorzystując naszą unikalną technologię łączności, dążymy do tego, aby drogi stały się bezpieczniejsze, zarówno dla kierowców ciężarówek, jak i dla ludzi wokół nich".