W porównaniu ze standardowymi rozwiązaniami, płytka ma możliwość płynnego ustawiania ograniczenia prądu silnika, monitorowania bieżącej wartość prądu, regulacji PWM. Sygnały sterujące są zgodne ze standardem PWM/DIR, jest dostępny sygnał BRAKE wraz z wyborem sposobu (Fast/Slow). Zadziałanie zabezpieczenia przeciążeniowego silnika sygnalizowane jest przerwaniem. Piny portu analogowego zostały wyprowadzone na złącza SIP3, zgodne z Arduino Brick, co umożliwia łatwe dołączenie czujników współpracujących z silnikiem.
Sercem AVTDuinoDCMotor jest U1, specjalizowany sterownik-driver L6206 firmy ST. Układ zawiera wszystkie niezbędne dla sterowania silnikiem obwody: mostek H z tranzystorami MOSFET o małej Rdson, zintegrowaną przetwornicę podwyższającą napięcie dla bramek mostka H, niewymagający zewnętrznych elementów układ monitorowania prądu i detekcji przeciążenia, o możliwości ustawienia wartości progowej oraz układ logiki sterującej z zabezpieczeniami.
Napięcie zasilania silnika MVCC jest oddzielone od napięć sterujących i musi pochodzić ze źróła zewnętrznego. Napięcie MVCC, podawane poprzez złącze PWRM, zasila mostki H układu U1. Diody D1 i D2, kondensatory Cb i Cp oraz rezystor Rp są elementami przetwornicy napięcia niezbędnej dla prawidłowego sterowania „górnych” tranzystorów mostka. Do wyprowadzenia U1-SENSEA są dołączone „dolne” wyprowadzenia mostka H. Rezystory szeregowe RAS1...RAS4 umożliwiają pomiar prądu silnika. Sygnał jest dostępny na złączu CSA. Ze względu na traconą moc jest zbudowany z 4 rezystorów 1206/0,5 W. Rezystory RAS1…RAS4 mogą zostać zastąpione zworą, jeżeli nie potrzebujemy informacji o prądzie uzwojeń.
Można je też pozostawić wlutowane, a zworę zakładać na złącze CSA zmniejszając w ten sposób moc rozpraszaną na płytce. Wewnętrzny pomiar prądu L6206, w porównaniu do starszych wersji, nie wymaga rezystora w obwodzie silnika.
Wykorzystuje jeden z kilkunastu równolegle połączonych tranzystorów składających się na tranzystor mocy mostka H jako proporcjonalny czujnik prądu. Umożliwia to znaczące zredukowania mocy traconej i upraszcza układ. Wyprowadzenie PROGCLA umożliwia ustawienie progu zabezpieczenia przeciążeniowego silnika.