Kiedy Autor artykułu po raz pierwszy zaczął bawić się swoim Arduino Uno, był bardzo dumny z tego, że diody LED migają, a czujniki inicjują sygnały dźwiękowe. Szybko jednak zdał sobie sprawę, że prawdziwy potencjał Arduino można osiągnąć dopiero po połączeniu go z Internetem.
Połączenia z Internetem będzie wymagał praktycznie każdy projekt Arduino na poziomie od średnio zaawansowanego do zaawansowanego, a to z różnych powodów. Będzie to na przykład zapisywanie danych w chmurze, takich jak informacje pogodowe, może to być również zdalne przekazywanie poleceń w czasie rzeczywistym do urządzenia, na przykład za pośrednictwem aplikacji w telefonie.
W artykule instruktażowym przyjrzymy się, jak kompleksowo podłączyć Arduino do sieci LAN, a jeśli sieć LAN oferuje dostęp do
Internetu, to również do Internetu. Omówiono zagadnienia związane ze sprzętem, pokazano układ i kod programu.
Połączenie przez Ethernet
Pierwszą opcją podłączenia Arduino do Internetu jest kabel Ethernetowy. Jeśli używana jest płytka Arduino z wbudowanym portem Ethernet, taka jak Arduino Yún, można pominąć sekcję „Wymagania sprzętowe” i opis projektu układu zamieszczony poniżej. Wystarczy dołączyć kabel Ethernetowy do urządzenia i rozpocząć pisanie programu. Jeśli jednak do dyspozycji jest prostsza wersja Arduino, taka jak Arduino Uno, która nie ma wbudowanego portu Ethernet, konieczny będzie zakup osobnego modułu zwanego Ethernet shield dołączanego do Arduino.
Wymagania sprzętowe
Wymagany będzie kabel Ethernetowy z Internetem, płytki: Arduino Uno i Ethernet Shield. Czynności wymagane do połączenia:
- Dołącz moduł Ethernet shield od góry Arduino Uno.
- Podłącz kabel Ethernetowy do modułu Ethernet shield.