Układ i jego działanie
Schemat układu migacza wykorzystującego Arduino pokazano na powyżej. Układ jest zbudowany z użyciem płytki Nano (Board1), dwudziestu różnokolorowych diod (LED1 do LED20) oraz kilku innych elementów.
Arduino jest zaprogramowane w taki sposób, że w danym momencie świeci tylko jedna dioda. Program generuje liczbę losową oznaczającą numer diody LED do zaświecenia, podłączonej do wyjścia Arduino Nano o tym samym numerze. Czas opóźnienia pomiędzy kolejnymi zapalanymi diodami LED jest regulowany za pomocą potencjometru VR1, którego wyjście podłączono do jednego z wejść analogowych płytki (A7). W ten sposób wszystkie diody LED migają w sposób losowy, po jednej w danym momencie. Układ działa w sposób ciągły do odłączenia zasilania.
Arduino Nano. Arduino Nano to kompaktowy i pasujący do płytki stykowej moduł oparty na mikrokontrolerze Atmega328 (MCU). Ma podobną funkcjonalność jak Arduino Uno, ale jest dostępny w innej, mniejszej wersji konstrukcyjnej. Wymiary płytki Arduino Nano to 43 mm × 18 mm. Ma ona czternaście cyfrowych wejść/wyjść (z czego sześć to końcówki posiadające możliwość modulacji szerokości impulsu – PWM) oraz osiem wejść analogowych. Mikroprocesor jest taktowany z częstotliwością 16 MHz i posiada 32 kB pamięci programu (Flash). Do podłączenia do komputera wykorzystuje kabel mini USB zamiast standardowego USB używanego w wersji UNO.
W przeciwieństwie do Arduino Uno, wersja Nano nie posiada gniazda zasilania DC.
Oprogramowanie do migacza napisane jest w języku C. Płytkę Nano programujemy za pomocą Arduino IDE. Po jego uruchomieniu wybierz odpowiednią płytkę z menu Narzędzia → Płytka → Arduino Nano, następnie wybierz port szeregowy w menu: Narzędzia → Port → COMx (x numer portu) i wgraj skompilowany program (Flasher.ino) przez port USB w komputerze.