Tradycyjne sterowniki silników prądu stałego są oparte na układach półprzewodnikowych znanych jako mostki H. W tym przypadku wykonaliśmy konfigurację mostka H z wykorzystaniem dwóch przekaźników wysokoprądowych, które mogą obsługiwać zarówno wysokie napięcie, jak i duży prąd. Dodatkowe tranzystory MOSFET służą do sterowania prędkością silnika. Te MOSFET-y można usunąć w przypadku, gdy wymagana jest tylko kontrola kierunku, zwierając styki drenu i źródła MOSFET-ów. Projekt wymaga trzech wejściowych sygnałów sterujących. Wszystkie wejścia są izolowane optycznie, aby zapobiec przedostawaniu się szumów i wysokiego napięcia do obwodów logicznych. W przypadku tranzystorów MOSFET konieczne jest zastosowanie sporych rozmiarów radiatora.
Projekt wymaga trzech sygnałów wejściowych, 2×TTL 3 V do 5 V do sterowania kierunkiem i jednego PWM 0 do 100% cyklu pracy do sterowania prędkością. Zasilanie układu logicznego i przekaźnika to 12 V prądu stałego, zaś zasilanie silnika od 12 V do 90 V prądu ...