Zdaniem badaczy teoretyczna gęstość energii dla baterii Li-CO2 wynosi 1876 Wh/kg, a ich potencjał rozładowania sięga 2,8 V. Jak wyjaśnia specjalistka w zakresie materiałów, prof. Zaiping Guo (z uniwersytetu w Adelajdzie):
"(...) Podstawowe rozumienie mechanizmu elektrochemicznego (...) jest niewystarczające z braku wydajnych elektrokatalizatorów. Pomimo wyzwań (...) baterie Li-CO2 (...) są na wyciągnięcie ręki. (Obecnie - przyp. red.) problemem są (...) powolne (...) reakcje elektrodowe (...), co skłania nas (...) do poszukiwań (...) katalizatora przyspieszającego te reakcje podczas ładowania i rozładowywania baterii."
Wstępne wyniki prac nad bateriami przedstawiono w marcu br. - można o nich przeczytać w prestiżowym czasopiśmie "Nano Research Energy" w artykule pt.: "Challenges and Prospects of Lithium-CO2 Batteries" (pol. "Wyzwania i perspektywy dla baterii Li-CO2"). Artykuł ten ma na celu wyznaczenie dalszego kierunku rozwoju baterii Li-CO2. Wymagające lekkich rozwiązań lotnictwo jest w szczególności nimi zainteresowane. Dzięki opisanym bateriom istnieje możliwość wydajnego przekształcania dwutlenku węgla w produkty o wartości dodanej. Wraz z odnawialnymi źródłami energii gwarantuje to zrównoważony obieg węgla w przyrodzie - jest to ekologiczne rozwiązanie.