Kluczową korzyścią ze stosowania Load Balancera w chmurze typu IaaS - m.in. Atman Cloud, jest znaczący wzrost dostępności aplikacji webowych, albo stron internetowych klienta. Load Balancer przyspiesza obsługę szeregu zapytań użytkowników, wpływając pozytywnie na tzw. customer experience. Narzędzie można uruchomić dla jednej z 3 przepustowości: 200, 500, a także 1000 Mb/s. Klient decyduje również o konfiguracji Load Balancera (tzn.: HTTP, HTTPS, HTTPS_TERMINATED lub TCP) i wybiera jeden z poniższych algorytmów działania:
- Round-Robin - zapytania są przydzielane serwerom z listy po kolei.
- Least connections - nowe zapytanie trafia do serwera, który ma najmniej aktywnych, w istocie, połączeń.
- Source IP - kolejne zapytania, z danego źródłowego adresu IP, kierowane są do serwera otrzymującego pierwsze z nich.
Zarządzanie Load Balancerem odbywa się przy pomocy takich rozwiązań jak: panel Horizon - w przeglądarce internetowej, OpenStack CLI, API, Terraform, Ansible czy inne. Load Balancer powoływany jest domyślnie w architekturze: High Availability. Wykorzystywana jest zarówno: logiczna, jak też sprzętowa redundancja. Podobnie jak chmura publiczna Atman Cloud, Load Balancer objęty jest całodobowym wsparciem technicznym czy gwarancją dostępności (SLA) na poziomie 99,97%. Sposób rozliczania użycia Load Balancera w Atman Cloud jest prosty, tj. stosuje się model "Pay-as-You-Go", co oznacza, że klient płaci za: każdą pełną lub rozpoczętą godzinę pracy, a stawka godzinowa zależy wyłącznie od wydajności.
Więcej informacji pod adresem: atman.pl