Uaktualniony system EOS VR zachował dotychczasowy, dość intuicyjny w obsłudze interfejs użytkownika. Jest to rozwiązanie umożliwiające pracę z plikami RAW i wprowadzanie korekt, przy wyższej liczbie klatek na sekundę. Połączenie 60 klatek na sekundę, rozdzielczości 8K i szerokiego zakresu dynamicznego pliku RAW gwarantuje znamienitą jakość obrazu, a także, co ważne, wysoką płynność ruchu. Aby ułatwić twórcom pracę z dużymi plikami VR, zarówno EOS VR Utility, jak i EOS VR Plug-in obsługują wybrane procesory graficzne, co redukuje, raz: czas przetwarzania i konwersji, a dwa: przyspiesza postprodukcję. Dostępny w EOS VR Utility format HEVC 4:4:4 rozszerza paletę kodeków podczas eksportowania treści. A funkcja maski obiektywu upiększa krawędzie kadru, ujmując jeden etap z edycji materiału wideo. Kluczową, jeśli nie najważniejszą, zaletą EOS VR Plug-in jest tryb "priorytetu prędkości", dzięki któremu twórcy mogą stosować konwersję VR po edycji, żeby skrócić czas postprodukcji. Oprócz tego, wprowadzono natywną obsługę architektury Apple Silicon, co pozwala skorzystać z korzyści, jakie niosą ze sobą najnowsze procesory Apple. Polepsza to pracę na urządzeniach Mac.