Wspomniane czujniki stanowią dwa elementy: ATS16951 - czujnik obrotów i położenia wału korbowego oraz ATS16351 - czujnik obrotów wałka rozrządu. Dzięki wysokiej jakości wykonania, czujnik ATS16951 zapewnia precyzyjny zapłon silnika. Optymalne zużycia paliwa jest w efekcie gwarantowane. Odbywa się to przy normach: ISO 26262 i ASIL B. Niepożądane zakłócenia są w całości eliminowane. Wymagana dla ATS16951 konfiguracja znajduje się w pamięci EEPROM. Czujnik można montować w dowolnych miejscach. Jego szczelina powietrzna jest dużych rozmiarów. Czujnik zastępuje sensory Halla.
Czujnik ATS16351 posiada znaczną odporność na rozproszone pola magnetyczne. Jego różnicowa architektura skutecznie niweluje te pola. Jest to osiągane przy optymalizacji systemów TPOS (ang. True-Power-On-State). Duża szczelina powietrzna jest w ATS16351 wpisana. Czujnik można instalować m.in. w hybrydowych napędach - na ogół napędy te posiadają cztery takie czujniki.
Niezawodne czujniki ATS16951 i ATS16351 zawierają układ scalony, magnes i elementy ochrony EMC. Ich precyzyjny montaż ułatwia pozycjonowanie układu scalonego względem magnesu - zmniejszona między nimi tolerancja zwiększa dokładność pomiarów, przy niezwykle prostej instalacji. W obu czujnikach zastosowano obudowę SIP o trzech wyprowadzeniach. Jak wyjaśnia dyrektor linii biznesowej "Speed and Sensor Interface" w firmie Allegro MicroSystems, Peter Wells:
"Nasze (...) czujniki (...) optymalizują wydajność w (...) hybrydowych pojazdach. Są to unikalne (rozwiązania - przyp. red.) przewyższające konkurencyjne rozwiązania (...). Jest to (zasługa wysokiej - przyp. red.) precyzji (...) zwiększającej wydajność silników w pojazdach."
Łącząc nowoczesne technologie z dostępnymi rozwiązaniami, firma Allegro MicroSystems oferuje kompleksowe portfolio dla producentów motoryzacji.