Podczas sesji Apple Diagnostics klienci mają wprost takie same możliwości co autoryzowane serwisy Apple, czy niezależni dostawcy usług naprawczych. Mogą więc sprawdzić urządzenia pod kątem optymalnej pracy poszczególnych elementów, a także identyfikować komponenty do naprawy. Od kwietnia 2022 roku w ramach programu Self Service Repair każda osoba, dla której nie jest niczym nowym reperacja urządzeń elektronicznych, ma dostępy do: instrukcji, oryginalnych części Apple, a także narzędzi wykorzystywanych w sklepach Apple Store, albo autoryzowanych serwisach Apple. Co więcej, przywołany program wpisuje się w zakrojone na znaczną skalę działania Apple na rzecz ułatwiania konsumentom dostępu do wszelkich opcji, które dotyczą napraw. W przypadku użytkowników bez doświadczenia w naprawie urządzeń elektronicznych najbezpieczniejszym i najpewniejszym sposobem naprawy jest skorzystanie z profesjonalnego serwisu autoryzowanego Apple, w którym naprawy czynią certyfikowani w całości technicy przy użyciu oryginalnych części z Apple. W ciągu ostatnich 3 lat firma Apple niemal podwoiła liczbę punktów serwisowych z dostępem do oryginalnych: części, narzędzi i szkoleń Apple. Jest pośród nich ok. 4,5 tysiąca niezależnych dostawców usług naprawczych. Globalna sieć licząca ponad 5000 autoryzowanych serwisów Apple skupia ponad 100 tysięcy techników.
Więcej informacji pod adresem: nr.apple.com