Serwisy partnerskie:
Close icon
Serwisy partnerskie

Reorganizacja zaopatrzenia w półprzewodniki w firmie Volkswagen

Article Image
Firma Volkswagen reorganizuje własne zaopatrzenie w podzespoły elektroniczne, aby zapewnić ich dostawy w perspektywie długoterminowej i zachować pozycję lidera pod względem technologii, a także konkurencyjności. Jeszcze do niedawna panowała duża swoboda decydowania o tym, jakich komponentów należy w samochodach użyć. Teraz przyszła pora na rewolucyjne zmiany, które są następstwem pandemii COVID-19.

Od wielu lat półprzewodniki są nieodzowną częścią przemysłu motoryzacyjnego. Są nie tylko podstawą masowej produkcji, ale też motorem innowacji i kluczem do wprowadzania nowych produktów na rynek. Największy wzrost popytu na półprzewodniki wynika z coraz większej w praktyce liczby pojazdów elektrycznych. Odpowiednie innowacje powodują wykorzystanie na swoje potrzeby najnowocześniejszych półprzewodników, podczas kiedy popyt na tradycyjne i bardziej powszechne półprzewodniki pozostaje niezmienny. Jeszcze w 1978 roku, w jednostce sterującej Porsche 911, instalowano wyłącznie 8 półprzewodników. Teraz Škoda Enyaq ma ok. 90 jednostek sterujących z niemalże 8 tysiącami podzespołów elektronicznych. Tego rodzaju rozwój ma kluczowy wpływ na wartość komponentów elektronicznych w samochodach gdzie ich wartość do roku 2030 ma wzrosnąć dwukrotnie. Zgodnie z analizami nieustannie rośnie z ogromną dynamiką znaczenie branży motoryzacyjnej jako zasadniczego klienta (tj. odbiorcy), który korzysta z produktów przemysłu półprzewodnikowego. Jednocześnie nadal są boleśnie, choć już nieco mniej, odczuwane braki półprzewodników wskutek pandemii COVID-19. Mając to na względzie firma Volkswagen podjęła inicjatywę COMPASS, koncentrując się na tym, by zabezpieczyć produkcję szeregu aut. Strategiczne obszary działania zostały zidentyfikowane na podstawie wniosków, które wyciągnięto z niedawnego kryzysu półprzewodników. Są już w praktyce przygotowane właściwe rozwiązania, które Volkswagen wdroży w przyszłości.

Logo firmy Volkswagen

Jak wyjaśnia osoba funkcyjna ds. zakupów w firmie Volkswagen, Dirk Große-Loheide:

"Wysoki stopień przejrzystości w łańcuchach dostaw półprzewodników i zasadnicza wiedza z zakresu używanych podzespołów pozwala lepiej określić dostępność tych podzespołów. Jest to podkreślone poprzez zarządzanie ryzykiem, które w przyszłości obejmie różne podzespoły, rzecz jasna elektroniczne, i pomoże wcześniej wykrywać wąskie gardła dostaw. W przypadku strategicznie ważnych półprzewodników, jak również planowanych w przyszłości rozwiązań z naszej firmy, będziemy polegać na zakupach od cenionych producentów półprzewodników."

Więcej informacji pod adresem: volkswagen-newsroom.com

Pan Dirk Große-Loheide - osoba funkcyjna ds. zakupów w firmie Volkswagen
Wideo
Firma: Volkswagen
Tematyka materiału: COVID-19, kryzysy półprzewodnikowe, łańcuchy dostaw, pandemia, Volkswagen, zarządzanie ryzykiem
AUTOR
Źródło
volkswagen-newsroom.com
Udostępnij
Zobacz wszystkie quizy
Quiz weekendowy
Edukacja
1/10 Jak działa rezystor LDR?
UK Logo
Elektronika dla Wszystkich
Zapisując się na nasz newsletter możesz otrzymać GRATIS
najnowsze e-wydanie magazynu "Elektronika dla Wszystkich"