Najważniejszym elementem systemu Predictive Efficient Drive jest układ o nazwie Predictive Deceleration Support, którego zadaniem jest redukcja strat energii podczas hamowania, co w praktyce pozwala odzyskać ją prawie w całości i utrzymać przez to niesłychanie małe zużycie paliwa. Wykorzystując informacje z poprzednich podróży, system ten identyfikuje miejsca, na których pojazd zazwyczaj zwalnia oraz zwiększa siłę hamowania, aby usprawnić rekuperację. Na autostradach albo drogach w górach, gdzie potrzeba dużo większej mocy napędu, system wykorzystuje tryb hybrydowy i doładowuje baterie w pojeździe, utrzymując zużycie paliwa na niskim poziomie. Wraz z pokonywanymi kilometrami, system Predictive Efficient Drive potrafi działać coraz efektywniej, tzn. coraz lepiej wykorzystuje napęd elektryczny. Jest to ważne np. w strefach niskoemisyjnych, w których wręcz wskazane jest, aby pojazd hybrydowy poruszać się mógł bez pracy na jednostce spalinowej.
Więcej informacji pod adresem: toyotanews.eu