Od kwietnia 2022 roku w ramach programu samoobsługowej naprawy, od firmy Apple, każda osoba, która posiada doświadczenie w naprawie urządzeń elektronicznych ma zapewniony, w praktyce, dostęp do instrukcji, oryginalnych części Apple oraz narzędzi wykorzystywanych w sklepach Apple Store lub przez Autoryzowane Serwisy Apple. Na chwilę obecną program ten przewidziany jest dla 42 produktów Apple, w tym dla MacBooka Air z układem scalonym M3. Zapewniane przez Apple narzędzie Diagnostics stanowi efekt ciągłego dążenia tejże firmy do wydłużania cyklu życia swych produktów. Firmie Apple zależy na tym, żeby oferować wysoce bezpieczne i ekonomiczne opcje naprawy, lecz jednocześnie priorytetem dla niej pozostaje, w dużej mierze, projektowanie i tworzenie wytrzymałych rozwiązań. Zarówno dla klientów, jak i dla planety najlepiej, żeby naprawa w ogóle nie była potrzebna. Dzięki narzędziu Diagnostics, użytkownikom urządzeń jest łatwiej stwierdzić, czy ich produkt potrzebuje naprawy. Podczas sesji uruchomionej na innym urządzeniu mogą oni sprawdzić stan oraz sprawność produktu - w celu ustalenia, który jest potencjalnie zepsuty. Po rozpoczęciu sesji oraz przebrnięciu przez wyświetlane na ekranie komunikaty użytkownik dowiaduje się czy jego urządzenie wymaga z miejsca naprawy i które jego elementy są do wymiany (we własnym zakresie).
Więcej informacji pod adresem: nr.apple.com