Miejskie systemy dostaw będą porównywane w ramach logistyki ostatniej mili, jeżeli chodzi o pobór energii, przesunięcie modalne (mikroplatformy dystrybucyjne) oraz oryginalne metody, które dotyczą łączenia opłat z parkowaniem pojazdów towarowych. Naukowcy będą badać to, które opcje pobierania opłat za parkowanie w centrach miast są sensowne, a także sens opłat za ładowanie pojazdów elektrycznych. Oceny systemów dostaw będą bazowały na określaniu energii, dzięki czemu projekt wykracza poza zmiany jedynie w logistyce. Głównym rezultatem prac naukowców będzie platforma, która obejmie każdy etap dystrybucji: od ważkich centrów konsolidacji, gdzie łączy się mniejsze przesyłki i przygotowuje je do wspólnego transportu, aż do przekazania paczki klientom. Dla władz miejskich, będzie to dobre narzędzie do kreowania polityki energetycznej. Projekt startuje w maju 2023 roku i potrwa przez prawie 36 miesięcy - 3 lata. Pierwszych wyników badań można spodziewać się po około 12 miesiącach. Zasadnicza uwaga zostanie poświęcona pracom teoretycznym, realizowanym w oparciu o istotne modele matematyczne i symulacyjne.
Więcej informacji pod adresem: pw.edu.pl